انتظامی

توقیف ساعتی ۱۸ هزار خودرو و توقیف کامل ۷ هزار خودرو



به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید کمال هادیانفر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور از پلیس خواسته تا حضور موثرتری در جاده داشته باشد و قاطعانه با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی برخورد کند، قرار است از این پس چه اقدامی انجام شود، گفت: ۱۸ هزار خودرو به علت تخلفات رانندگی به صورت ساعتی و بیش از ۷۰۰۰ خودرو توقیف شدند که نگهداری خواهند شد.

وی افزود: آنچه ما به همکاران از ابتدای طرح ابلاغ کردیم، این است که قاطعانه با تخلفات حادثه‌ساز برخورد کنند. سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی از جمله موضوعات جدی است که پلیس با آن برخورد می‌کند بخصوص کسانی که دارای نمره منفی هستند و سابقه تخلف دارند. خواهش ما از رانندگان این است که با احتیاط بیشتری رانندگی کنند. تا پایان طرح ۹ روز دیگر باقی مانده، اگر این روند ادامه پیدا کند و رانندگی به این شکل صورت گیرد، حتماً ما شاهد کشته‌های بیشتری در جاده هستیم و تصادفات در جاده‌ها افزایشی خواهد شد. انتظار این است که مردم بیشتر رعایت کنند و صدا و سیما بیشتر اطلاع‌رسانی کند.

افزایش ۴۸ درصدی ترددها در نوروز ۱۴۰۱

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: ترددها امسال افزایشی شد و تقریباً ۴۸ درصد افزایش تردد داشتیم. بیشترین تردد مربوط به دو روز گذشته بوده که به طور متوسط بیش از دو و نیم میلیون تردد را در جاده‌های کشور ثبت کردیم. تصادفات بسیار نگران‌کننده است. متأسفانه ما در استان‌های جنوبی به جهت طولانی بودن مسیر و شرایط سختی که برخی از رانندگان توان رانندگی ندارند، شاهد تصادفات هستیم.

وی با بیان اینکه سومین عامل تصادفات، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است، گفت: رانندگان بیشتر در شهر رانندگی کرده‌اند و در جاده‌ها دچار مشکل هستند و متأسفانه تصادف می‌کنند.

هادیانفر با اشاره به اینکه ۳۰ درصد تصادفات مربوط به واژگونی‌ها است که بسیار نگران‌کننده است، گفت: انتظار از رانندگان این است که حتماً خواب کافی داشته باشند و از کمربند ایمنی و خودروی ایمن استفاده کنند و در جاده‌های طولانی هر دو ساعت، ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

مصدومیت بیش از ۸ هزار نفر تا به این لحظه

وی با تأکید بر اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر شهرها اتفاق می‌افتد که شرایط مساعدی نیست، گفت: ۴۳۱ نفر در طرح نوروزی پلیس جان خود را از دست دادند و بیش از ۸۰۰۰ نفر مجروح و مصدوم شده‌اند.

هادیانفر افزود: صبح امروز در محور شمالی چالوس مجبور شدیم مسیر را به صورت یکطرفه از مرزن‌آبان به طرف کرج باز کنیم و تردد در حال انجام است. رفت و برگشت در محورهای گیلان و مازندران به صورت طبیعی انجام می‌شود؛ به استثنای محور چالوس که مشکلاتی برای آن متصور هستیم، در تمام جاده‌های کشور به صورت رفت و برگشت تردد صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: در حال حاضر من وارد اصفهان شده‌ام. نکته حائز اهمیت، شهرهای مهمان‌پذیری همچون اصفهان، شیراز و تبریز است که مردم به این استان‌ها سفر می‌کنند.

وی گفت: بحث تصادفات عابرین پیاده جزو مشکلات جدی است. حدود ۱۶ درصد تصادفات به عابرین پیاده برمی‌گردد. خواهش من از شهروندان آن است که مراقب کودکان و افراد کهنسال باشند که خدای ناکرده شاهد تصادفات در شهرها نباشیم.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا