انتظامی

جدیدترین وضعیت ترافیکی راهها/ بارش برف و باران در محورهای ۵ استان



سردار تیمور حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در تشریح طرح نوروزی ۱۴۰۱ پلیس راهور گفت: بیشترین علت تصادف همچنان عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مجاز و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه است.

وی با اشاره به بیشترین زمان وقوع تصادفات گفت: بیشتر تصادفات از ساعت ۱۶ الی ۲۰ رخ می‌دهد، همچنین ۴۱ درصد افزایش تردد بین استانی گزارش شده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به وضعیت جوی راه‌ها گفت: بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و بارش باران در استان‌های گیلان و مازندران گزارش شده است.

حسینی با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: بارش برف در جاده‌های استان‌های شمال غربی و شمالی کشور گزارش شده است. هموطنان برای سفر به این استان‌ها در جاده‌های کوهستانی تجهیزات زمستانی خودرو را به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: وزش باد شدید و بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید رانندگان در استان‌های جنوبی و مرکزی کشور هم گزارش شده است.

حسینی با اشاره به وضعیت ترافیک محورهای مواصلاتی گفت: ترافیک نیمه سنگین در محور کرج – چالوس حدفاصل گرماب تا سه راهی دیزین، در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده‌های مشا و آب اسک و در آزادراه قزوین – رشت شهر منجیل تا شهر رودبار گزارش شده است.

جانشین رئیس پلیس راهور در پایان توصیه کرد: به هموطنان عزیز که به سفر رفته اند توصیه داریم حتماً زمان برگشت سفر را مدیریت کنند چرا که همزمانی سفرهای برگشت نوروز در پایان نیمه اول نوروز با توجه به ظرفیت محدود جاده‌ها باعث اشباع شدن ظرفیت جاده و بروز ترافیک‌های سنگین و نیمه سنگین می‌شود.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا