آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

اولین جنجال فوتبالی در سال جدید | جنگ ۲ تیم لیگ برتری قبل از بازی



به گزارش همشهری‌آنلاین، از راه رسیدن تعطیلات نوروزی و توقف مسابقات لیگ برتر، چنان بلایی بر سر اهالی رسانه‌های آنلاین آورده بود که ناچار شدند تک‌تک اتفاقات جنجالی سال قبل را بازخوانی کنند و به هر مشقتی که هست، چراغ سایت و صفحات‌شان را روشن نگه دارند. در این مدت بی‌خبری و بی‌سوژگی غوغا می‌کرد که اصلا هم چیز عجیبی نبود. به هر حال، وقتی نه بازی داریم، نه نشست خبری و نه حتی پنجره نقل‌وانتقالاتی، طبیعتا خبر جذابی هم تولید نمی‌شود که قرار باشد بازخورد بگیرد. در چنین شرایطی باید به ۲باشگاه مهم و پرهوادار کشور یعنی تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان تبریک گفت که مرعوب این سکوت نشدند و به جای لذت‌بردن از تعطیلات، چراغ نخستین دعوای سال جدید را در فوتبال ایران روشن کردند! واقعا کار سختی است که از «هیچی» حاشیه و بحران بسازید و به جان هم بیفتید، اما دوستان این کار دشوار را انجام دادند و یک مشت لایک و کلیک زیر پوست رسانه‌های رخوت‌زده تزریق کردند. دم‌شان گرم!

ماجرا این است که تراکتور روز چهارشنبه ۱۵‌فروردین در یک بازی معوقه میزبان سپاهان خواهد بود. هر دو تیم سودای نزدیک‌شدن به صدر جدول و کسب عنوان قهرمانی را در سر دارند و نتیجه این بازی برای آنها بسیار مهم است. در چنین شرایطی ناگهان باشگاه سپاهان استارت درگیری لفظی را زد. سرپرست زردها با ادبیاتی عجیب و بحث‌برانگیز مدعی شد اگر اتفاقات بازی برگشت فصل قبل تکرار شود، سپاهان به زمین نمی‌آید یا اگر وسط بازی باشد میدان را ترک می‌کند! منظور استادان، لیرزاندازی‌هایی است که فروردین سال گذشته در بازی برگشت لیگ بیست‌ودوم رخ داد؛ اتفاقی که البته به‌شدت ناپسند است، اما بعید به‌نظر می‌رسد هیچ کجای دنیا به مجوزی برای ترک میدان از سوی یک تیم تبدیل شود. بعد از اظهارات عجیب سپاهانی‌ها، تراکتوری‌ها هم با چند خشاب پر به صحنه آمدند و حسابی به حریف تاختند. آنها در بیانیه‌ها و استوری‌های خود مروری بر جنجال‌های سالیان اخیر حین میزبانی‌های سپاهان داشتند؛ ازجمله حمله به اتوبوس تیم‌ها، پرتاب نارنجک و کورشدن یک سرباز و … هر چه هست، حالا داستان مسابقه چهارشنبه حساس‌تر هم شده است؛ دیداری که از سوی مالکان تراکتور برای تماشاگران رایگان شده و انتظار می‌رود ورزشگاه تبریز را پر کنند.

فروردین‌ماه تبریز؛ دژاووی سپاهان

اولین مسابقه‌ای که در سال۱۴۰۳ از لیگ برتر فوتبال ایران برگزار می‌شود، مصاف تراکتور و سپاهان در شهر تبریز خواهد بود. این مسابقه باید در هفته شانزدهم یعنی در اواخر بهمن‌ماه برگزار می‌شد اما حضور سپاهان در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا آن را به تعویق انداخت تا در روز پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ به‌عنوان نخستین مسابقه سال جدید در شهر تبریز برگزار شود. نکته جالب این است که فصل گذشته هم دو تیم در همین‌ماه فروردین و در روز هجدهم به دیدار هم رفتند که آن مسابقه هم در تبریز برگزار می‌شد و بسیار سرنوشت‌ساز و پرحاشیه از آب در آمد. در آن مسابقه که به میزبانی تراکتور برگزار شد، سرخپوشان با تک‌گل رضا اسدی از روی نقطه پنالتی به برتری رسیدند و سپاهان با همان شکست وارد مسیری شد که جام قهرمانی لیگ برتر را از این تیم گرفت. تیم مورایس با اختلافی مناسب و مطمئن نسبت به سرخابی‌های تهران صدرنشین لیگ بود اما آن شکست مقدمه سقوط زردپوشان شد و پس از آن یک مساوی دیگر مقابل ملوان کافی بود تا جام قهرمانی را از چنگ سپاهانی‌ها در بیاورد.

جالب اینکه گلزن آن مسابقه یعنی رضا اسدی در حال حاضر بازیکن سپاهان است و به همراه دیگر زردپوشان به‌دنبال پیروزی و بازگشت به مسیر قهرمانی است. سپاهان امسال فصل را عالی آغاز کرد و با ۱۰پیروزی طی ۱۲بازی ابتدایی کاملا در مسیر مطمئن قهرمانی گام برمی‌داشت. اما ماجراهای عجیب‌وغریب امتیازات، جریمه‌ها و محرومیت‌ها تمرکز این تیم را به هم زد و ۵شکست متوالی زردپوشان را از کورس عقب انداخت. حالا کار به جایی رسیده که حتی همین تراکتور هم امتیاز بیشتری نسبت به سپاهان دارد و اگر تیم اصفهانی در این بازی پیروز نشود شاید برای پس گرفتن رتبه سوم جدول هم به مشکل بر بخورد. این نکته در حالی است که اغلب بازی‌های سپاهان و تراکتور در سال‌های اخیر با برتری زردپوشان و یا نتیجه مساوی به پایان رسیده و تنها برد تراکتور در این سال‌ها همان برد معروف فروردین‌ماه سال گذشته است که قهرمانی را از تیم سپاهان گرفت.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا