انتظامی

جلوگیری از به پارکینگ رفتن ۱۸۰ هزار موتور با طرح «موتوریار»



به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری پایان سال گفت: مهم‌ترین طرح پلیس راهور در سال ۱۴۰۰ طرح موتوریار بود، در ۱۱ ماه گذشته ۱۳۰ هزار نفر در طرح موتوریار آموزش داده شدند.

وی افزود: و در مجموع (سال گذشته و امسال )۱۸۰ هزار موتورسیکلتی که باید به پارکینگ منتقل می‌شدند با اجرای طرح موتوریار توقیف ساعتی شدند و پارکینگ نرفتند.

حمیدی بیان کرد: مأموران راهور با استفاده از تدابیر مناسب توانستند انضباط خوبی را در زمینه ساماندهی ماشین سنگین‌ها ایجاد کنند.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به طرح برخورد با تخلفات شب پلیس راهور گفت: در این طرح اجازه ندادیم رانندگان پرخطر امنیت شهر را به خطر بیندازند.

وی با اشاره با تشکیل قرارگاه مدیریت سرعت ادامه داد: با استفاده از سامانه‌هایی که داریم خودروهایی که تخلفات سرعتی داشتند یعنی ۳ هزار و ۹۵۰ خودرو را شناسایی و احضار کردیم و آموزش‌های لازم را به آنها دادیم و بعد از آن دیگر این رانندگان مرتکب تخلف نشدند.

نقش مهم اصلاح معابر در کاهش تصادفات

حمیدی تصریح کرد: امیدواریم با به روز شدن سامانه‌ها و در اختیار داشتن نقشه‌های بیشتر و همچنین اصلاح هندسی برخی نقاط گره‌های ترافیکی شهر کمتر شوند. سعی داریم با کمک شهرداری و اصلاح معابر مشکلات ترافیکی را برطرف کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: شهر تهران علیرغم اینکه جمعیت و خودروی بیشتری نسبت به سالیان گذشته دارد اما ترافیک و تصادفات کمتری دارد و این مهم نشان دهنده آن است که اصلاح معابر تأثیر مهمی دارد.

وی بیان کرد: قطعاً پلیس طی دهه‌های گذشته اگر می‌خواست کار را پیش ببرد نمی‌توانست موفق باشد و کمک سایر دستگاه تأثیر بسزایی داشته است.

حمیدی ادامه داد: مشخص‌ترین بحثی که در حوزه انضباط و ایمنی داریم نتیجه آن است؛ امسال توانستیم برای چهارمین سال متواری در شهر تهران کاهش تصادفات را داشته باشیم، در ۱۱ ماهه گذشته کاهش ۶ درصدی تصادفات فوتی را داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور گفت: در سال ۹۹ تعداد ۵۲۰ نفر و در امسال ۴۹۰ نفر در تصادفات پایتخت جان خود را از دست دادند.

وی افزود: اما متأسفانه تصادفات خسارتی در ۱۱ ماهه امسال ۱۸ درصد و تصادفات جرحی ۱۲ درصد افزایش داشته است.

تشریح آماری تصادفات پایتخت

وی بیان کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۱۹۴ نفر از عابرین پیاده در تصا فات مجروح شدند که ۳۰ درصد مجروحان تصادفات را شامل می‌شوند. همچنین ۲۱۳ راکب موتور و ۸۲ نفر سرنشین خودرو در تصادفات مجروح شدند که به ترتیب ۴۴ و ۱۷ درصد سهم در تصادفات نقش داشتند.
حمیدی گفت: در طرح انضابط بخشی موتورسیکلت سواران میانگین روزانه هزار موتورسیکلت توقیف ساعتی می‌شوند و تعداد زیادی موتورسیکلت سرقتی کشف شده است.

راهور برنامه‌های ویژه ترافیکی برای مناسبات دارد

وی اظهار کرد: در مراسماتی مانند نیمه شعبان، چهارشنبه آخر سال، شهرآورد پایتخت و پنجشنبه و جمعه آخر سال حضور مأموران ترافیکی در شهر الزامی و حتمی است که محدودیت‌ها و تمهیدات ترافیکی در زمان خود اعلام می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بیان کرد: در ولادت حضرت علی (ع) بالغ بر ۲۰۰ هزار خودرو وارد بهشت زهرا شد و برای پنجشنبه و جمعه آخر سال باید طرح ویژه ای داشته باشیم تا با مشکل مواجه نشویم.

کاهش ۵ درصدی ترافیک نسبت به سال ۹۸

حمیدی بیان کرد: در ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ یعنی قبل از کرونا ۵ درصد ترافیک پایتخت کاهش داشته است و نسبت به سال ۹۹ حدود ۳۷ درصد افزایش ترافیک داشته ایم.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: اگر ترافیک جدی گرفته نشود و تمهیدات و اصلاحات لازم انجام نشود در سال ۱۴۰۱ ترافیک سنگین‌تر و شدیدتری داریم.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا