حتی افرادی هم که عذرشرعی دارند نباید در ملاء عام روزه خواری کنند



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در اولین جلسه اخوت و شورای فرماندهی و راهبردی سال جدید، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، بیان داشت: ماه رمضان، فرصت مناسبی است برای بندگان خداوند متعال تا از ظرفیت عظیم و لایزال این ماه به خوبی استفاده کنند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به شعار سال و تشریح بیانات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی، عنوان داشت: امروز دشمنان ما با حربه اقتصادی به نبرد و جنگ با ما پرداخته‌اند و همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا از طریق مشکلات اقتصادی از جمله با ایجاد تحریم‌های شکننده و به قول خودشان فلج کننده، کشور و مردم را با چالش و مشکلات جدی مواجه نمایند.

وی افزود: نقش نیروی انتظامی در تحقق شعار سال بسیار کلیدی و مهم است؛ چرا که ایجاد امنیت با ثبات و پایدار می‌تواند عامل مؤثری در رشد مسائل و موضوعات اقتصادی کشور ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه این قرن به طور حتم قرن زوال هیمنه قدرت‌های پوشالی و ابر قدرت‌ها است، بیان داشت: باور ما بر این است که این قرن در حقیقت قرن ظهور منجی عالم بشریت و رشد و گسترش عدالت خواهان و آزادی خواهان است.

سردار رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه قرآن کتاب چگونه زیستن است، گفت: بزرگترین معجزه خداوند متعال در روی زمین قرآن کریم است و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انس بیشتر با قرآن است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه با مظاهر روزه خواری برخورد می‌کنیم، عنوان داشت: هیچ عذر و بهانه‌ای برای روزه خواری در ملأعام پذیرفتنی نیست و همه باید خود را مکلف به این مهم بدانند؛ از این رو حتی کسانی که دارای عذر شرعی هستند باید ملاحظات لازم را داشته باشند تا شبهه روزه خواری ایجاد نشود و در واقع قبح این موضوع شکسته نشود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مکتب الزهرا در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در طول ماه مبارک رمضان از ۲۴ تا ۲ بامداد میزبان مشتاقان اهل بیت و شب زنده داران و روزه داران معظم است، گفت: در طول شب‌های رمضان امنیت، آرامش و آسایش خاطر هیأت‌های فعال توسط گشت‌های انتظامی و ترافیکی تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هوشمندی موضوعی مهم است که به صورت ویژه در دستور کار پلیس پایتخت قرار دارد، بیان داشت: امروز هوشمند سازی از جمله دغدغه‌های فرماندهان انتظامی کل کشور است که با جدیت این موضوع برای انجام بهتر و سریع‌تر مأموریت‌ها در دستور کار پلیس است.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه همه طرح‌های پلیس پایتخت در حوزه‌های انتظامی از جمله طرح رعد، کاشف، اقتدار، ظفر و طرح‌های ترافیکی از جمله طرح موتور یار، طرح برخورد با خودروهای فاقد پلاک و… با قدرت و جدیت ادامه پیدا خواهند کرد، بیان داشت: تلاش می‌کنیم که در راستای ارتقا امنیت، آرامش و آسایش خاطر شهروندان طرح‌ها با کیفیت و کمیت بهتری انجام شوند.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر لزوم اهتمام و توجه ویژه به موضوع نماز و قرائت قرآن در کارها به خصوص در ایام مبارک رمضان، گفت: در همه یگان‌های انتظامی و ترافیکی باید نماز به جماعت برگزار شود و همچنین جلسات انس با قرآن هر روز با دعوت از قاریان مطرح و ممتاز و کاربلد انجام شود.



منبع:مهر