دستبرد نوجوان ۱۳ ساله به هزار حساب شخصی در استان مرکزی



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی دستگیری ۲ نفر عامل فیشینگ و صفحات جعلی فضای مجازی از سوی کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی و انجام بازجویی‌های فنی و تخصصی و اعتراف آنان مبنی بر وجود عامل اصلی این باند در یکی از استان‌های همجوار که کار فیشینگ در فضای سایبری را انجام می‌دهد پس از هماهنگی با دستگاه قضائی اقدامات لازم را برای دستگیری وی در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: تیم رسیدگی کننده به این پرونده با انجام تحقیقات میدانی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی و اخذ نیابت، سرانجام محل اختفای عامل اصلی این باند را که یک نوجوان ۱۳ ساله بود در استان تهران رد زنی و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به توقیف تجهیزات رایانه‌ای مهره اصلی این باند فیشینگ گفت: در ادامه تحقیقات و بازجویی‌های فنی انجام شده سرانجام این فرد به استفاده ابزاری از همدستان خود که اعتیاد شدید به مواد مخدر داشته‌اند از طریق فیشینگ و جعل صفحات در فضای مجازی، پس از ساخت درگاه‌های مجازی به اطلاعات یک هزار حساب بانکی دست یافته و سپس اقدام به کلاهبرداری و سرقت ۴۰۰ میلیون ریال از حساب‌های مورد نظر کرده‌اند.

مفخمی شهرستانی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

وی با تأکید بر ضرورت آشنایی هرچه بیشتر افراد با اصول و قواعد حاکم بر خریدهای اینترنتی تصریح کرد: کاربران فضای مجازی همواره باید با دقت به آدرس صفحه‌ای که اقدام به انجام تراکنش اینترنتی از طریق آن می‌کنند توجه داشته باشند و هرگاه در تراکنش‌های اینترنتی خود با خطا مواجه شدند بلافاصله با تغییر رمز کارت خود، از برداشت‌های غیرمجاز احتمالی پیشگیری کنند.



منبع:مهر