انتظامی

دستگیری مسافرکشان خودروی وحشت/ کشف ۲۲۰ کیلوگرم زعفران تقلبی


به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری مسافرکش نماهای سیاه با خودروی وحشت

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری گفت: اواخر سال گذشته زن جوانی برای خرید آخر سال از خانه خارج شد اما بعد از آن به خانه برنگشت،.ناپدید شدن زن جوان، همسر او را به اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت کشاند و کاراگاهان بلافاصله برای پیدا کردن زن جوان وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: سه روز پس از ناپدید شدن بهنوش، زن ناپدید شده، همسر او با پلیس تماس گرفت و از رها شدن بهنوش توسط آدم ربایان خبر داد.

نثاری افزود: بدین ترتیب تحقیقات از بهنوش صورت گرفت و زن جوان گفت، برای خرید پایان سال از خانه خارج شدم و هنگام برگشت، سوار تاکسی شدم که پرایدی با دو سرنشین در مقابل پایم توقف کرد، با این تصور که راننده پراید مسافرکش و سایر سرنشینان مسافر هستند، سوار شدم، هنوز مسافتی طی نشده بود که سرنشین پراید که تصور می‌کردم مسافر است با تهدید چاقو سرم را زیر صندلی کرد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: پراید سواران مرا تهدید کردند و من از ترس هیچ حرکتی نمی‌توانستم بکنم، آنها گوشی تلفن همراه، طلاها و وسایل با ارزشم را سرقت کردند، اما بعد از سرقت، در حوالی میدان شوش خودرو توقف کرد و مرد جوانی به آنها محلق شد و مرا به داخل خانه‌ای بردند، خانه‌ای که بعداً متوجه شدم پاتوق معتادان و مواد فروشان است، در آنجا مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند و قرص‌هایی به زور به من می‌دادند که با خوردن آن، اصلاً نمی‌فهمیدم که چه خبر است.

وی گفت: در این مدت سعی کردم اعتماد یکی از آدم ربایان را جلب کنم و به او قول دادم که اگر به من کمک کند تا بتوانم فرار کنم پول خوبی به او می‌دهم، با کمک پسر جوان، درنهایت همدستانش راضی شدند که مرا رها کنند.

نثاری در پایان گفت: در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره یازدهم پلیس اگاهی پایتخت موفق به دستگیری مردان خشن شده و آنها به جرم خود اعتراف کردند، تحقیقات و کشف جرایم احتمالی در این خصوص ادامه دارد.

سرقت خیالی و قتل اشتباهی

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری گفت: بامداد ۳۱ مرداد سال گذشته، مصدومیت دو مرد جوان در مقابل دامداری در محله فیروزآباد شهرری به پلیس اعلام شد.

وی افزود: با اعلام این خبر مأموران راهی محل شده و در تحقیقات اولیه مشخص شد یکی از نگهبان دامداری و مرد جوانی با شلیک گلوله مصدوم شده بودند که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند، اما نگهبان دامداری ساعاتی بعد به علت شدت جراحت و خونریزی تسلیم مرگ شد.

نثاری ادامه داد: به دنبال مرگ مرد جوان به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای شهرری، تحقیقات از سوی کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.

وی عنوان کرد: با حضور تیم جنایی در محل، صاحب دامداری که او نیز در درگیری حضور داشت به کارآگاهان گفت، ساعت حدود ۳۰ دقیقه بامداد بود که بصیر، نگهبان دامداری به من خبر داد خودروی پژو ۲۰۶ با سه سرنشین در کنار دیوار دامداری توقف کرده اند، بصیر می‌گفت احتمال دارد که پژوسواران قصد سرقت از دامداری را داشته باشند، من و بصیر چوب برداشته و برای جلوگیری از سرقت احتمالی به سراغ پژو سواران رفتیم، درگیری بالا گرفت و در این میان شخصی تیراندازی کرد که در این میان بصیر و یکی از پژو سواران مصدوم شدند.

نثاری تصریح کرد: در ادامه تحقیقات ۲ سرنشین پژو شناسایی و دستگیر شدند، اما پژو سواران اظهارات متفاوتی را مطرح کردند، یکی از آنها در تحقیقات گفت: برای دور دور و گشت از خانه خارج شدیم و برای چند لحظه‌ای در مقابل دیوار دامداری توقف کردیم که ناگهان سه مرد جوان که یکی از آنها مقتول بود به سمت ما آمدند و درگیری صورت گرفت، در حین درگیری فردی که از طرف مقابل بود تیراندازی کرده است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: اظهارات پژو سواران با اظهارات صاحب دامداری تفاوت داشت، در ادامه مشخص شد که شب حادثه برادر صاحب دامداری به نام «شهرام» نیز در محل حضور داشته که قبل از حضور مأموران آنجا را ترک کرده است، بدین ترتیب دستور بازداشت شهرام صادر و مرد جوان برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد.

نثاری افزود: از آنجایی که سومین سرنشین پژو که در این حادثه مصدوم شده بود از نزدیک تیرانداز را دیده بود و تنها شاهد ماجرا بود از او خواسته شد تا عامل تیراندازی را از بین متهمان دستگیر شده شناسایی کند و مرد جوان، «شهرام» را به عنوان عامل تیراندازی شناسایی کرد.

نثاری گفت: «شهرام» در ادامه تحقیقات اظهارات قبلی خود را بیان کرد اما در مواجهه با مدارک پلیسی لب به اعتراف گشود و گفت، شب حادثه من هم در دامداری بودم، با حضور پژو سواران از آنجایی که احتمال می‌دادیم آنها سارق باشند من اسلحه شکاری را برداشتم، درگیری بالا گرفت و من اقدام به تیراندازی کردم که تیر به نگهبان دامداری و یکی از پژو سواران اصابت کرد، چون خیلی ترسیده بودم قبل از آمدن مأموران محل را ترک کردم.

نثاری در پایان گفت: شهرام به اتهام قتل عمدی و سایر متهمان به اتهام مشارکت در قتل روانه زندان شدند.

 دستگیری مسافرکشان خودروی وحشت/  کشف ۲۲۰ کیلوگرم زعفران تقلبی

کشف ۲۲۰ کیلوگرم زعفران تقلبی

سرهنگ کارآگاه سید قاسم موسوی فر گفت: سال گذشته تعدادی گزارش مردمی به پلیس آگاهی رسید که حاکی از آن بود افرادی با تردد در واحدی به ظاهر مسکونی اقدام به جابه جایی گسترده بسته‌های مشکوک زعفران کرده و احتمال قاچاق یا تقلبی بودن کالاها متصور است، با توجه به اهمیت موضوع، شناسایی عوامل باند و کشف اموال، با حساسیتی وی‌ژه و به صورت ضربتی در دستورکار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا کارآگاهان تحقیقات نامحسوس میدانی و اقدامات وسیع اطلاعاتی خود را آغاز که متوجه صحت خبر شده و مشخص شد تمام زعفران‌های وارداتی که توسط قاچاقچیان از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد کشور شده از نوع الیاف مصنوعی بوده و هیچ گونه مصرف خوراکی ندارد و افراد تبهکار از عدم اطلاع عموم استفاده و اقدام به بسته بندی و توزیع گسترده در مغازه‌های سطح شهر تهران و چندین شهر دیگر کرده اند و از ساختمان مذکور نیز به عنوان انبار و بارانداز برای نگهداری و توزیع کالا استفاده می‌کنند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: در نتیجه با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی و رصد اطلاعاتی انجام شده هویت کامل متهمان شناسایی شد و پس از هماهنگی با مرجع قضائی و لزوم مداخله سریع‌تر پلیس به دلیل در خطر بودن جان شهروندان، در نهایت در یک عملیات منسجم پلیسی و غافلگیرانه سه نفر از اعضای باند دستگیر و در بازرسی از منزل و انباری متهمان واقع در طبقه زیرین ساختمان ۱۷ بسته زعفران تقلبی (وارداتی از کشور امارات) به وزن تقریبی ۱۵۵ کیلوگرم کشف و به همراه متهمان برای انجام تحقیقات به این پایگاه منتقل شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند ضمن اعتراف به جرم خود عنوان کردند، شخصی به هویت «رضا» از بستگان دور آنها و اهل شیراز مدتی است ساکن کشور امارات است و بارها توسط او و به صورت قاچاق وارد کشور شده و آنان پس از بسته بندی در سطح شهر توزیع و به فروش می‌رسانند؛ همچنین آنان شخصی به نام «کامران» را نیز به عنوان خریدار عمده معرفی کردند که وی بیش از ۸۰ درصد از محموله ورودی به کشور را به عنوان خریدار عمده دریافت می‌کند.

موسوی فر افزود: با تلاش به موقع کارآگاهان «کامران» و همدست وی بنام «اکبر» که مشغول به تهیه و بسته بندی زعفران‌های تقلبی، بودند دستگیر شدند، در بازرسی به عمل آمده ،۶۵ کیلوگرم زعفران تقلبی به همراه بطری‌های حاوی رنگ زعفران، رنگ قرمز و اسانس، برگ‌های سبز رنگ شبیه برگ‌های زعفران، چای خشک رنگ شده و بسته بندی‌های پر و خالی زعفران با جعل اسم برندهای معتبر کشف شد که تمامی اقلام ضبط و به همراه متهمان به مقر پلیس منتقل شد.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت گفت: در تحقیقات تکمیلی با توجه به دلایل و مدارک متقن و مستدل از جمله اعتراف همدستان و کشف اموال، ناچارا به جرم ارتکابی و اتهامات وارده تهیه و بسته بندی زعفران تقلبی و توزیع گسترده آن به صورت عمده در بازار تهران، مراکز معتبر فروشگاهی با قیمتی به مراتب پایین‌تر از عرف بازار اعتراف کردند، و در نهایت، پرونده به همراه متهمان به مرجع قضائی ارجاع شد.

دستگیری فروشنده مواد افیونی هنگام انتقال مواد

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفت: مأموران پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودروی سواری حامل مواد افیونی از حوزه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مطلع و بلافاصله رسیدگی به این مورد را در دستور کار ویژه قرار دادند.

وی افزود: در این رابطه مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب با تشکیل چند تیم و پایش چندین ساعته معابر ورودی و محورهای مواصلاتی شهر تهران در نهایت خودروی مورد نظر را مشاهده و طی یک اقدام هوشمندانه و عملیات دقیق خودروی مذکور را متوقف و در بازرسی از آن ۸۱ کیلو و ۷۳۰ گرم حشیش و ۱۴ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب تصریح کرد: در این رابطه، یک متهم که قصد داشت این محموله را هنگام شب به پایتخت منتقل کند، دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا