انتظامی

دستگیری ۱۹ قمارباز حرفه‌ای مجازی در استان مرکزی



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه روند مقابله با سایت‌های قمار و در تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی و با همکاری دستگاه قضائی، به افرادی با تراکنش‌های مالی بالا مشکوک و موضوع توسط کارشناسان پلیس فتا در دست بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه با توجه به مستندات به دست آمده و شناسایی دقیق فعالیت این افراد، مشخص شد از فعال‌ترین قماربازان مجازی استان هستند که در ادامه اقدامات لازم برای دستگیری این افراد صورت گرفت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در عملیات مأموران انتظامی استان ۱۹ نفر از قماربازان مجازی با تراکنش ۳ میلیارد ریالی در زمینه قمار آنلاین در شهرهای مختلف استان شناسایی و دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

مفخمی شهرستانی با اشاره به اینکه هم‌وطنان در صورت مواجه‌شدن با جرایم رایانه‌ای موضوع را با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند تصریح کرد: وعده سودهای کلان در ازای قرار دادن حساب خود و پرداخت حقوق بالای ماهیانه از دروغ‌های نخ‌نما شده مجرمان است و به هیچ عنوان شهروندان فریب این دست تبلیغات را نخورند و حساب‌های بانکی خود را به این افراد اجاره نداده و از همکاری با آن‌ها تحت هر عنوانی خودداری کنند.

دستگیری مأموران قلابی در ساوه

وی ادامه داد: در عملیات مأموران انتظامی شهرستان ساوه سه نفر که با جعل عنوان مأمور اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کردند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: با اعلام گزارشی به پلیس مبنی بر اخاذی سه نفر تحت عنوان مأمور پلیس، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان ساوه قرار گرفت.

مفخمی شهرستانی افزود: با آغاز تحقیقات مأموران انتظامی شهرستان، مشخص شد این افراد از عنوان مأمور پلیس سوءاستفاده و در نزدیکی یکی از عوارضی‌ها قصد اخاذی از رانندگان را دارند که بلافاصله با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، عملیات دستگیری و شناسایی آنها آغاز شد.

وی ادامه داد: با سرعت عمل مأموران کلانتری ۲۰ نوبران این افراد شناسایی و قبل از عمل مجرمانه دستگیر و با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده به جعل عنوان مأمور پلیس و قصد اخاذی از شهروندان اعتراف کردند که در بازرسی از خودروی متهمان تعدادی آرم و علائم و البسه نظامی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان این‌که متهمان این پرونده با دستور قضائی روانه زندان شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان در مواجهه با مأموران و افرادی که خود را مأمور ادارات و سازمان‌های دولتی معرفی می‌کنند حتماً کارت شناسایی آنان رؤیت کرده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا