دستگیری ۲۱۰ اوباش حقیقی و مجازی/ کشف ۵۱۴ هزار انواع مواد محترقه



به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز پنجم بهمن ماه نمایشگاه حاصل از دستاوردهای اجرای هفتمین مرحله طرح اقتدار پلیس امنیت و پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برپا شد.

سردار حسین رحیمی ضمن بازدید از نمایشگاه حاصل از دستاوردهای اجرای هفتمین مرحله طرح اقتدار با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در ادامه اجرای عملیات‌های مختلف و امنیت اجتماعی در پایتخت امروز شاهد اجرای هفتمین مرحله از طرح اقتدار هستیم که توسط دو پلیس امنیت و فتا در فضای حقیقی و مجازی و در محل‌هایی که پاتوق اشرار و مجرمان است به اجرا درآمد و نتایج و آثار خوبی همراه داشت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در هفتمین مرحله طرح مذکور، ۴۹ نفر از اراذل اوباش سطح‌دار که از عاملان تخریب، شرارت و نزاع بودند، دستگیر شدند.

وی با اشاره به دستگیری ۲۱۰ نفر از مزاحمان نوامیس در جریان اجرای این طرح گفت: ۲۳ نفر از اوباش حامل سلاح غیرمجاز، ۱۵ نفر از اراذلی که در بخش توزیع مشروبات الکلی و شرارت فعالیت داشتند و ۸۸ نفر از اوباشی که در بخش مواد مخدر و توزیع آن و راه اندازی مراکز قمار و فساد نقش داشتند، دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه ۱۴۱ مرکز مرتبط با پاتوق و تردد اشرار و اوباش شامل سفره‌خانه قهوه‌خانه و باشگاه بدنسازی در جریان اجرای این طرح پلمب شدند، گفت: ۳۵ قبضه سلاح جنگی، ۱۷ قبضه سلاح سرد و ۴۶ خودرو از اوباش کشف و توقیف شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به کشف ۵۱۴ هزار نوع از انواع مواد محترقه و ۴۰۰ کیلوگرم مواد اولیه محترقه گفت: اکنون که در ماه‌های پایانی سال هستیم یکی از موضوعاتی که همواره عزیزان ما را مورد آسیب جدی قرار می‌دهد، مواد محترقه غیرمجاز است؛ لذا به کسانی که اقدام به وارد کردن، فروش و مصرف این مواد می‌کنند هشدار می‌دهم که با این افراد برخورد جدی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در حوزه فضای حقیقی نیز ۱۳۹ محله، بوستان، قهوه‌خانه، سفره‌خانه و باشگاه مورد بازدید و پاکسازی کامل قرار گرفت.

رحیمی با بیان اینکه اجرای هفتمین مرحله طرح اقتدار در فضای مجازی در کنار پلیس امنیت توسط پلیس فتا صورت گرفت، عنوان کرد: ۹۴ نفر از افرادی که به نوعی در فضای مجازی اوباش‌گری و قدرت نمایی می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ عنوان کرد: در یک مورد ۱۶ متهم با بیش از دو میلیون نفر دنبال‌کننده که فرهنگ‌های نوظهور و ناهنجار را ترویج می‌دادند، شناسایی شدند و صفحات آن‌ها بسته شد.

وی بیان کرد: در زمینه خرید و فروش دارو تذکر می‌دهیم و استدعا داریم که مردم عزیز داروها را از مراکز مجاز بخرند؛ چرا که فضای مجازی محلی برای خرید و فروش داروهای مورد نیاز نیست.

رحیمی ادامه داد: در این بخش ۴ متهم با بیش از ۶۰ هزار انواع داروی سرطانی و سقط جنین شناسایی و کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: در بخش هک و دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های مجازی بارها به شهروندان عزیز اعلام کردیم که شماره تلفن خود را برای صفحات مجازی قرار ندهند. در این رابطه، دو متهم دستگیر شدند که ۷۵ شاکی داشتند و مجموعاً دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

وی افزود: همچنین دو باند که اقدام به اجاره کارت‌های بانکی می‌کردند با ۱۲ متهم شناسایی و ۲۵ نفر نیز در زمینه قمار شناسایی و دستگیر شدند و در این خصوص ۳۷ درگاه بانکی و ۱۱ صفحه اینستاگرامی بسته شد.

رحیمی با بیان اینکه انتشار کلیپ‌های دوربین مخفی که تماماً غیرمجاز و غیرقانونی است با اعصاب و آرامش مردم سرکار دارد و تماماً مصداق بارز مجرم و جرم علنی و مشهود است، گفت: ۱۷ نفر در این رابطه دستگیر شدند که گرداننده ۱۲ صفحه اینستاگرامی بودند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه از دستگیری ۱۵ متهمی خبر داد که تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی رادیویی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

رحیمی در این رابطه گفت: اغلب این افراد از داخل زندان اقدام مجرمانه خود را اجرا می‌کردند و حدود سه میلیارد تومان پول مردم را سرقت کردند که دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه سلسله طرح‌های پلیس با جدیت در بخش‌های مختلف و توسط پلیس‌های تخصصی دنبال خواهد شد، گفت: در حوزه مبارزه با اوباش، سرقت، مواد مخدر و سایر جرایم پلیس هوشیار، بیدار و آماده است.

وی با تاکید بر اینکه اوباش را از سوراخ خود بیرون می‌کشیم و با شدیدترین وجه با آنها برخورد می‌کنیم، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه گذشته شرارت ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است که حاصل تلاش شبانه روزی همکاران در بخش‌های مختلف است.



منبع:مهر