دستگیری ۲۵ فروشنده مجازی داروی سقط جنین/کشف ۸۹درصد جرایم اینترنتی



به گزارش خبرنگار مهر، به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: شهادت سردار سلیمانی وقوع انقلاب و تحولی در تفکر اسلامی در مقابله با ظلم و استکبارستیزی بود. اگر بخواهیم شخصیت حقیقی ایشان را تفسیر کنیم باید بگوییم او راسخون در علم، جهاد، فداکاری، ولایتمداری و خدمتگزاری بود.

وی افزود: راسخون افرادی هستند که انسان‌ها را به ملکوت می‌بردند و ملائک را در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهند و سردار سلیمانی این ویژگی را دارد.

حاجیان با اشاره با عملکرد پلیس فتا گفت: در این حوزه به آنچنان توانمندی رسیدیم که بیش از ۸۹ درصد از جرایمی که در این حوزه به وقوع پیوسته است را کشف کرده ایم؛ همچنین در ۹ ماهه امسال ۱۹۵ پرونده باندی در حوزه جرایم سازمان یافته تشکیل شده است که از این تعداد ۶۵ فقره فیشینگ، ۳۴ فقره جعل کارت بانکی و ۹۴ فقره کلاهبرداری اینترنتی بوده است

سخنگوی ناجا گفت: در حوزه دستگیری باندهای فروش داروهای تقلبی هم به صورت ملی و هم بین المللی پلیس فتا شرکت می‌کند، در ماه گذشته بیش از ۲۵ نفر از فروشندگان داروهای سقط جنین دستگیر شده و بیش از ۷۲ تارنما مسدود شده است.

وی با اشاره به شعار سال ادامه داد: یکی از مشکلاتی که امروز برای کشور به وجود آمده است بحث قاچاق کالا است، قاچاق کالا به دلایل گوناگون باعث بی نظمی و اخلال می‌شود. که با راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی در گمرک در بحث مبارزه با قاچاق کالا ۴۵۸ درصد افزایش کشف پرونده‌های جرایم گمرکی داشته ایم.

حاجیان تصریح کرد: ۶۴ درصد افزایش درصد ریالی پرونده‌ها، ۱۰ درصد دستگیری متهمان داشته ایم و ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه لوازم یدکی قاچاق کشف که نسبت با مدت مشابه سال قبل ۹۶ درصد افزایش داشته است.

حاجیان گفت: همچنین ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی کشف داشتیم که افزایش ۶۹ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است؛ و ۲۷ درصد افزایش کشف تجهیزات رایانه و افزایش ۴۸ درصدی در حوزه تجهیزات پزشکی نسبت به سال قبل هم داشته ایم.

سخنگوی انتظامی کل کشور افزود: در بحث کشف رمز ارزها و ماینرها که البته فعالیتشان هم غیرقانونی است، حدود ۱۷۹ هزار دستگاه استخراج رمز ارز کشف شده است.

در حال تکمیل…



منبع:مهر