رالی بزرگ خانوادگی بی نظیر در دنیا/ ترویج فرهنگ درست رانندگی



سرهنگ عین الله جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: رالی گردشگری خانوادگی در ۱۳ استان کشور به صورت همزمان برگزار شد. این رالی نه در ایران بلکه در دنیا بی نظیر است چون بررسی‌ها نشان می‌دهد که در هیچ کجای دنیا تاکنون رالی گردشگری خانوادگی با این حجم، وسعت و تعداد برگزار نشده است.

وی گفت: این مسابقه در تهران با حضور ۱۷۵ تیم ۴ نفره در ساعت هشت و نیم صبح از شهرک آزمایش با حضور مسئولان پلیس راهور ناجا و مسئولان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی آغاز شد. این مسابقه در نوع خود نه در ایران بلکه در دنیا بی نظیر است آنچه که مسلم است تاکنون در هیچ کجای دنیا رالی گردشگری با این وسعت و عظمت برگزار نشده است پس می‌توان این اقدام پلیس راهور را با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور به عنوان یک اقدام مهم ورزشی در جهان برای اولین بار نامید.

وی افزود: در این رالی خانوادگی سراسری حدوداً ۳۶۶۰ هزار نفر از پرسنل و خانواده کارکنان راهنمایی و رانندگی سراسر کشور شرکت کردند و هدف از اجرای آن ترویج و فرهنگ سازی قوانین و مقررات رانندگی صحیح و اصولی ابتدا در بین همکاران و خانواده آنان و سپس نشر و ترویج آن در بین جامعه بوده است.

سرهنگ جهانی گفت: تیم‌های شرکت کننده در تهران در این مسابقه ۹۰ کیلومتر رانندگی خواهند کرد و این مسیر را در ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه بر اساس آموزش‌هایی که قبلاً دریافت کرده اند طی می‌کنند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه و شروع مسابقه از ستاد راهور ناجا و اختتامیه آن نیز در کاخ نیاوران برگزار می‌شود. در این مسابقه هفت تیم کنترلی ثابت در طول مسیر تردد شرکت‌کنندگان و دو تیم سیار، تیم‌های شرکت کننده را ارزیابی کرده و برابر فرم‌های ارزیابی شده به ده نفر اول به دلیل بهترین نوع رانندگی با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و اصول و مقررات نقشه خوانی، رعایت زمان، سرعت و مسافت جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد. ضمناً سه نفر اول از هر استان شناسایی و به عنوان قهرمانان مسابقه رالی گردشگری در یک مسابقه جداگانه در قالب سوپر جام در آینده برگزار خواهیم کرد.

مراسم اختتامیه در تهران با حضور سردار هادیانفر برگزار می‌شود و نفرات اول تا دهم که با کمترین خطا و بیشترین دقت و رعایت مقررات و موازین رانندگی کردند؛ هدایای خود را دریافت می‌کنند.



منبع:مهر