رشد کمی و کیفی ماموریت‌ها با ایجاد فرماندهی کل ناجا



به گزارش خبرنگار مهر، تغییراتی که در فرماندهی انتظامی کل کشور تحت عنوان طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پیگیری می‌شد به نتیجه رسیده است. پیش از این در گزارش‌های متعددی برخی جوانب این تغییرات را بررسی کردیم، در یک نگاه کلان ارتقای کلی ناجا که اتفاقاً با وجود حذف کلمه «نیرو» همچنان عنوان اختصاری فرماندهی انتظامی خواهد بود، موجب ارتقای قدرت این فرماندهی برای سازماندهی به روز و مؤثر خواهد شد.

سردار اشتری فرمانده کل انتظامی کشور در اولین اظهارات رسانه‌ای در خصوص این تغییرات از «تحول در امنیت و خدمات رسانی به مردم» خبر داده و گفته بود: این رویداد تحولی و ارتقا ساختاری گامی به سوی حرفه‌ای تر شدن، هوشمندی، چابک سازی پلیس، تربیت افسران حرفه‌ای و دانش پایه، توسعه دیپلماسی پلیسی و … به منظور تقویت بیش از پیش نظم و امنیت در جامعه و توسعه خدمت به مردم است.

همانطور که در گزارش‌های پیشین اشاره کردیم و در اظهارات سردار اشتری هم مشخص است هدف گذاری مهم این طرح پیگیری تغییرات برای ارتقای عملکرد ناجا است، نقطه مرکزی عملکرد هر سازمان و دستگاهی به ارتقای سطح تصمیم‌گیری و همچنین بهبود کیفیت نیروی انسانی آن برمی‌گردد.

ناجا در تمام حوزه‌های برقراری نظم و امنیت حضور دارد

سردار مسعود زاهدیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تغییر ساختار ناجا به فرماندهی کل انتظامی گفت: نیروی انتظامی در تمامی حوزه‌ها مجاهدت می‌کند، به جرأت می‌توان گفت در تک تک لحظه‌های یک فرد نیروی انتظامی نقش دارد، چه در خیابان‌ها چه در مرزها، چه در فرودگاه‌ها و هر جای دیگری که لازم باشد نظم و امنیتش برقرار شود ناجا پای کار است.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: به همین دلیل نیازمند بود تا نیروی انتظامی هم جایگاه بالاتری داشته باشد و هم کارایی و اثرگذاری اش در حوزه رفاه و امنیت برای مردم عینی‌تر باشد. تغییر ساختار ناجا هم از طرف معظم له ابلاغ شد.

ارتقا جایگاه ناجا به فرماندهی کل می‌تواند موجب رشد کیفی و کمی مأموریت‌ها شود

رئیس سابق پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: ارتقا جایگاه ناجا به فرماندهی کل می‌تواند موجب رشد کیفی و کمی مأموریت‌ها شود و همچنین با توجه به ارتقایی که در سایر رده‌ها ایجاد می‌شود در تربیت نیروی انسانی تقویت تجهیزات، توسعه حوزه اختیارات و فعالیت‌ها اثرگذار باشد.

وی گفت: ناجا در کنار سایر نیروهای مسلح (سپاه و ارتش) هم حوزه فعالیتش بیشتر است و هم عده و عُده بیشتری دارد البته سطح گروه و مأموریت‌های بیشتری هم نسبت به دو سازمان دیگر دارد و لازم بود که با دیگر سازمان‌های نیروی مسلح هم تراز باشد.

زاهدیان تصریح کرد: این هم ترازی باعث می‌شود پشتیبانی و سازماندهی از نیرویی که در نظم و امنیت عمومی که در کشور برقرار است در ذهن مردم قوت گیرد و همچنین باعث دلگرمی مأموران این نهاد انقلابی باشد.



منبع:مهر