انتظامی

رصد هوشمند وضعیت اعتیاد استان مرکزی در کمیته رصد اجتماعی



به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل کمیته رصد اجتماعی، انتظامی و قضائی استان مرکزی اظهار کرد: دبیرخانه کمیته رصد اجتماعی، انتظامی و قضائی در استان مرکزی به پیشنهاد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تشکیل شده است و متشکل از دادستانی، سپاه، نیروی انتظامی و دبیرخانه مبارزه با مواد استان مرکزی خواهد بود که وظیفه اصلی آن مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد به صورت مردمی، قضائی است.

وی افزود: نیروی انتظامی در اجرای طرح‌های مبارزه با مواد مخدر باید توجه ویژه‌ای به پاتوق‌ها و مراکز تجمع مواد فروشان و مصرف کنندگان داشته باشد و محلات مورد هدف علاوه بر پاکسازی باید برای گروه‌های هدف ناامن شود.

خیرمند تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های معاونت اجتماعی دادگستری و همکاری مناسب بهزیستی مراکز غربالگری در استان مرکزی راه اندازی شده اند و در صورت نیاز این مراکز آماده ارائه خدمت هستند.

وی بیان کرد: در این دبیرخانه توجه ویژه به خانواده‌هایی داریم که سرپرست خانواده دچار اعتیاد است و یا به عنوان خرده‌فروش مواد مخدر معرفی شده که از طریق مدیران محلات و گروه‌های سازش محلی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با اشاره به غربالگری معتادان در استان مرکزی گفت: برای تمام افرادی که به عنوان معتاد به مراکز غربالگری مراجعه و یا ارجاع داده شوند علاوه بر معرفی به کمپ‌های تخصصی برای ترک اعتیاد برای خود افراد و خانواده‌های آنان کلاس‌های مهاجر و مهرانه برگزار می‌شود.

خیرمند ادامه داد: چرخه باز اجتماعی کردن این قبیل افراد و نحوه رفتار خانواده با این افراد آموزش داده می‌شوند که گام مؤثری در جهت بازگشت به اجتماع این افراد است.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا