مهارت آموری

عضو هیات نظارت: یا با نماینده مجلس برخورد می کنیم یا با مسببان فضاسازی



«محمدرضا دشتی‌اردکانی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: به محض اینکه گزارش کامل این اتفاق به هیات نظارت برسد، حتما با نماینده خاطی برخورد می‌کنیم، فقط باید صبر کرد تا موضوع به‌شکل کامل مورد بررسی قرار گیرد و عجولانه و احساسی رفتار نکنیم.

انتشار فیلمی از نحوه برخورد یک نماینده مجلس با مامور وظیفه راهور (نیروی انتظامی) خبرساز شده است. در این فیلم که عصر شنبه به شکل گسترده در فضای مجازی منتشر شد، گفته می‌شود خودروی این نماینده حین عبور غیرقانونی از خط ویژه در یکی از خیابانهای تهران با هشدار مامور راهور مواجه شده و به گفته یکی از شاهدان فیلم، سرانجام این مواجهه به جر و بحث و سیلی این نماینده بر صورت سرباز منتهی شده است.

نایب رییس اول هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس افزود: تا این لحظه هیچ گزارشی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نرسیده است و خود این نماینده هم این ماجرا را تکذیب کرده است ولی ما اظهارات این نماینده را مبنای تصمیم خود قرار نمی‌دهیم و این موضوع باید راستی‌آزمایی شود.

دشتی اردکانی در این باره که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان چه برخوردی می‌تواند با نمایندگان خاطی انجام دهد، گفت: باید همه ابعاد موضوع روشن شود، به هر حال قانون به ما اختیاراتی داده که با توجه به میزان خطای نماینده برخورد مقتضی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یک خبرنگار موضوع سیلی زدن نماینده مجلس به صورت سرباز راهور را به من اطلاع داد، افزود: چگونگی وقوع این اتفاق به زودی بررسی و مردم عزیز را از تصمیم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مطلع خواهیم کرد. قانون با هر کس که خطا یا جرمی انجام دهد، فارغ از اینکه در چه مقامی است برخورد خواهد کرد.

دشتی اردکانی با بیان اینکه حقوق مردم در اولویت کاری مجلس است،  افزود: اگر نماینده مجلس این رفتار ناشایست را انجام داده باشد با او برخورد قانونی می‌شود در غیر این صورت با مسببان این فضاسازی‌ برخورد می‌شود.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا