رییس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع: سربازی فرصت شکوفایی استعداد جوانان است



به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «سید ضیاء الدین آقاجانپور» روز یکشنبه در سیزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) افزود: به فرموده امام حسین (ع) شبیه ترین افراد به پیامبر اکرم (ص) حضرت علی اکبر بودند و کسانی می‌توانند شبیه این عزیزان باشند که دارای ویژگی‌های خاص اخلاقی و انسانی ازجمله راستگویی و صداقت هستند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع امانت داری را یکی دیگر از ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) دانست و اظهار کرد: امروز حکومت اسلامی امانتی الهی است که خداوند به ما داده است؛ بر همین اساس مسوولان باید در نگهداری از آن بکوشند.

وی سربازان و فرزندان کشور را امانتی عنوان کردند که باید در نگهداری و بسترسازی رشد و نمو آنها تلاش کرد و گفت: استفاده از فرصت جوانی بسیار مهم است. همه کسانی که وارد دوره سربازی در نیروهای مسلح می‌شوند با عزت و افتخار با آنها برخورد می‌شود؛ زیرا دفاع از کشور و نظام اسلامی از قداست خاصی برخوردار است.

آقاجانپور با بیان اینکه بزرگان دین ما یک شب نگهبانی را ارزشمند تر از سالها عبادت دانستند، گفت: فرصت سربازی مهلت بسیار خوبی برای رشد و شکوفایی استعدادها و بروز توانمندی های جوانان است.

همچنین در این مراسم، «امیر سعید شعبانیان» معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: نیروی انسانی نقش بی‌بدیلی در پیشرفت کشور دارد و حضور جوانان پرشور توانمند و تحصیلکرده در نیروهای مسلح تحت عنوان سرباز موجب حفظ و تقویت بنیه دفاعی و امنیتی و تکمیل نیازهای مأموریتی نیروهای مسلح می شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) توانست فرصت مناسبی برای ارج نهادن به جایگاه سرباز، برخلاف گسترش روز افزون تهدیدها و دشمنی ها علیه جمهوری اسلامی ایران و خدمت سربازی در کشور فراهم آورده است.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع هدف برگزاری این جشنواره را موجب ارتقا جایگاه سربازی دانست و گفت: تقویت روحیه و انگیزه سربازان در خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تجلیل از تلاش ارزنده کارکنان وظیفه در اجرای ماموریتهای نیروهای مسلح و همچنین افزایش منزلت اجتماعی خدمت وظیفه و تقویت ارتقاء جایگاه سربازی از جمله اهداف ما در برگزاری این جشنواره است.

شعبانیان با تاکید بر اینکه محیط پادگان‌ها و مراکز آموزشی نیروی های مسلح از لحاظ بهداشتی در وضعیت بسیار خوبی است، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز هیچ سربازی در وزارت دفاع کرونا نگرفته است.

وی سرباز، دفاع، امنیت، اقتدار ملی، وظیفه شناسی، نظم، دین داری، سازندگی و تفکر بسیج را از جمله محورهای جشنواره جوان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در این مراسم از ۱۲ فرمانده نمونه، خانواده معزز ۵ شهید سرباز، ۵ رده برتر در موضوع نگهداشت و برخورد مناسب با کارکنان وظیفه تجلیل می شود.

به گزارش ایرنا، جشنواره فرهنگی هنری جوان سرباز با فراخوان توسط وزارت دفاع و با دریافت آثار فرهنگی و هنری در ۹ رشته شعر، فیلم کوتاه، خوشنویسی، نقاشی خط، کاریکاتور، خاطره نویسی، دلنوشته، کتابخوانی، مقاله نویسی با محوریت ۱۴ موضوع برگزار شد و از بین هزار و ۱۸۰ اثر رسیده، تعداد ۱۲۰ اثر منتخب و برگزیده و در نهایت تعداد ۲۷ اثر  بعنوان نفرات برتر اول تا سوم در هر رشته انتخاب و از آنان تجلیل می‌شود.
 

منبع:ایرنا