زورگیری با شگرد باربری/دستگیری باند ۵ نفره سرقت از منازل


به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

زورگیری با شگرد باربری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری زورگیری که در پوشش باربری با همدستی ۲ جوان دیگر از مسافرش سرقت کرده بود، خبر داد و گفت: روز گذشته در پی دریافت پیامی از سوی مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در خصوص سرقت خودروی وانت پیکان حامل ۵ چرخ صنعتی در محدوده سه راه سیمان با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله رئیس و تیم عملیاتی کلانتری امین آباد در محل حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه در بدو ورود مأموران ۲ نفر مالباخته با حالت پریشان به مأموران مراجعه و یکی از آنها که از اتباع کشور همسایه بود بیان کرد: دقایقی قبل از بازار تهران برای انتقال ۵ چرخ خیاطی صنعتی به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون ریال به مقصد پاکدشت یک وانت پیکان کرایه کردم، در مسیر یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با دو سرنشین راه ما را بستند و به بهانه اینکه دقایقی قبل خودرو شما با خودرو ما برخورد کرده با گاز اشک آور بنده را زدند و خودرو و بار را به سرقت بردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اعلام اینکه راننده خودرو که جوانی ایرانی بود گفته‌های صاحب بار خود را تأیید و اعلام کرد که در خصوص سرقت خودر خود شاکی هستم، که هر ۲ مال باخته برای بررسی‌های تخصصی به کلانتری امین آباد منتقل شدند.

این مقام انتظامی در ادامه بیان کرد: در تحقیقات انجام شده از مال باختگان مأموران انتظامی به حرف‌های مالک خودرو مشکوک و احتمال همدستی وی با سارقان اصلی متصور شد و طی بررسی‌های تخصصی و با استفاده از شیوه و شگرد خاص پلیسی راننده خودرو که ابتدا خود را مال باخته معرفی و قصد اعلام سرقت خودرو خود را داشت، به بزه انتسابی معترف و اقرار کرد که با ۲ سارق دیگر همدست می‌باشد و تمامی ماجرای پیش آمده و سرقت خودرو اش نیز ساختگی و به قصد سرقت بار مالباخته بوده است.

سرهنگ جلیلیان گفت: با اعترافات متهم پرونده در این خصوص تشکیل و شناسایی و دستگیری دیگر سارقان نیز در دستور کار پلیس ری قرار دارد.

سارق انباری‌های محله حکیمیه زن بود

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق انباری‌های محله حکیمیه و کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم سرقتی خبر داد و گفت: در پی افزایش سرقت انباری‌های محله حکیمیه دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری حکیمیه بر عهده گرفتند و گشت زنی‌های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه مأموران در پی جویی های انتظامی به دست آوردن سارق انباری‌ها یک زن است که با یک دستگاه خودرو سواری رانا به محل‌های سرقت حاضر شده افزود: با رصدهای صورت گرفته هویت و مخفیگاه متهم شناسایی و با اخذ مجوز قضائی، متهم در یک عملیات منسجم پلیسی در مخفیگاه دستگیر و در بررسی از این مکان ۳۰۰ قلم انواع اموال سرقتی اعم از بخاری، فرش، پتو، جعبه آچار و پارچه و… کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به ۱۰ فقره بزه انتسابی و سرقت از انباری‌های محله حکیمیه اعتراف کردکه با جانمایی محل‌های سرقت، کلیه مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای به ارزش ریالی اموال کشف شده اشاره و اعلام کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال محاسبه کردند و تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

کشف ۴۰ قلم لوازم خودروی سرقتی از خودروی سارق

سرهنگ ضرغام آذین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای لوازم خودرو و کشف ۴۰ قلم انواع لوازم سرقتی از خودرو وی خبر داد و گفت: در پی افزایش سرقت محتویات خودرو در محله شهرک قدس رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران کلانتری این محل قرار گرفت و گشت زنی‌های هدفمند را افزایش یافت.

وی با بیان اینکه مأموران حین گشت زنی فردی را در حال سرقت از خودرویی مشاهده کردند و سریعاً وارد عمل شدند افزود: متهم با مشاهده مأموران سوار بر خورد سواری خود شده و به سرعت از محل متواری شد.

این مقام انتظامی به تعقیب و گریز متهم اشاره کرد و گفت: با اقتدار مأموران خودرو متهم متوقف و متهم دستگیر شد در بررسی اولیه از خودرو متهم ۴۰ قلم انواع لوازم خودرو سرقتی از جمله رینگ و لاستیک، ضبط و باند، جعبه آچار، مدارک هویتی، لوازم شخصی و… کشف و متهم ۵۵ ساله در تحقیقات پلیسی به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت مشابه در شمال تهران اعتراف کرد.

سرهنگ آذین با اشاره به اینکه تا کنون ۸ تن از مال باختگان شناسایی شدند در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

زورگیری با شگرد باربری/دستگیری باند ۵ نفره سرقت از منازل

انهدام باند سارقان منزل

سرهنگ، کارآگاه سیدعلی شریفی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان منزل خبر داد و گفت: در پی دریافت دستور قضائی مبنی بر دستگیری ۲ مرد میانسال به نام‌های فرزاد و شاهرخ متهم به قتل، شناسایی مخفیگاه متهمان در دستور کار قرار گرفت و با تلاش کارآگاهان محل اختفای فرزاد و شاهرخ در محدوده بلوار فردوس شناسایی شد.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: پس از هماهنگی‌های قضائی ششم اردیبهشت ماه چند اکیپ از مأموران عملیات این پایگاه، به مخفیگاه متهمان اعزام و طی عملیاتی ضربتی اعضای این باند ۵ نفره را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از این محل مقادیری ابزار و ادوات سرقت منزل و همچنین یک دستگاه خودروی ۲۰۶ سفیدرنگ متعلق به متهمان که پلاک جعلی روی آن نصب شده بود نیز توقیف شد.

کارآگاه شریفی افزود: متهمان که به جرم سرقت و قتل تحت تعقیب بودند، به دادسرا اعزام و با دستور قضائی برای کشف جزئیات پرونده در اختیار این پایگاه قرار دارند.



منبع:مهر