سارقین را شناسایی کنید/ سرقت به شیوه نیکوکاری و مسافرکشی


به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر به نقل از سایت پلیس، سرهنگ محمد نادربیگی در مورد این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه سارقی با انتخاب سوژه‌های خود از بین خانم‌های مسن خود را به عنوان نیکوکار معرفی و با اعلام این موضوع که قصد کمک کردن به افراد مستمند را دارد، اعتماد آن‌ها را جلب و پس از نزدیک شدن به آن‌ها به بهانه خرید طلا برای همسرش، طلاجات مالباختگان را دریافت و با شیوه متقلبانه ای اقدام به سرقت آن‌ها می‌کرد، بررسی موضوع در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی گسترده موفق به شناسایی این سارق شده و با تحت نظر قرار دادن اقدامات نامبرده، او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اعتراف متهم به ۴۰ فقره سرقت به این شیوه در استان‌های البرز، تهران، مازندران، اصفهان، هرمزگان و خراسان رضوی، اظهار داشت: خوشبختانه با اقدام جهادی کارآگاهان، همه مالباختگان سرقت‌های اعتراف شده از سوی سارق شناسایی و تلاش برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

سرهنگ نادربیگی در پایان با بیان اینکه تحقیقات در زمینه شناسایی مالخراموال مسروقه نیز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با دستور دادیار شعبه ۲۶ دادیاری دادسرای ناحیه ۴ کرج، تصویر بدون پوشش این متهم حرفه ای در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا چنانچه شهروندان با این شیوه و یا توسط این شخص مورد سرقت قرار گرفته اند، برای تشکیل پرونده به پلیس آگاهی البرز واقع در کرج- میدان طالقانی- بلوار تعاون- ساختمان پلیس آگاهی مراجعه کنند.

سارق مسافرنما را شناسایی کنید

همچنین سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت با شیوه بیهوش کردن راننده خودروهای عمومی، بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با بررسی سرقت‌های به وقوع پیوسته و استفاده از اقدامات پلیسی موفق به شناسایی سارق شده و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در خصوص شیوه و شگرد به کار گرفته شده از سوی این متهم، اظهار داشت: این سارق تحت پوشش مسافر سوار خودروهای عمومی شده و در ادامه با استفاده از مواد غذایی مسموم رانندگان را بیهوش و لوازم با ارزش آنها را مورد سرقت قرار می‌داد.

سرهنگ نادربیگی تصریح کرد: با دستور بازپرس شعبه ۹ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرج، تصویر بدون پوشش این فرد در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا چنانچه شهروندان با این شیوه و یا از سوی این فرد مورد سرقت قرار گرفته اند جهت شناسایی متهم و طرح شکایت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

سارقین را شناسایی کنید/ سرقت به شیوه نیکوکاری و مسافرکشی



منبع:مهر