مهارت آموری

سربازان فراری در صورت بازگشت از ارفاقات قانونی برخوردار می‌شوند



به گزارش ایرنا، فرشید ابراهیم نژاد روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: این ارفاقات قانونی به عنوان یک اهرم تشویقی برای سربازان فراری است که اکثر آنها از مجازات بیم دارند و به بهانه آن به یگان ها مراجعه نمی کنند.

وی با اشاره به شیوع کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در یگان ها و مراکز آموزشی،افزود: نظارت بر رعایت حقوق عامه در میان نظامیان برعهده دادستان نظامی است که در این راستا از اوایل شیوع کرونا یک شیوه نامه بهداشتی مقابله با کرونا را تصویب و به یگان ها ابلاغ کردیم.

ابراهیم نژاد ادامه داد: ما بر اجرای این شیوه نامه ها در مراکز آموزشی، یگان ها و پادگان ها نظارت داشته ایم ولی در خصوص اینکه چقدر فوتی در بین سربازان و نظامیان از حیث ابتلا به کرونا داشته باشیم آمار دقیقی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر مردم راجع به عملکرد نیروهای مسلح شکایتی دارند می توانند به دادسرای نظامی مراجع کنند تا شکایت آنها به صورت کاملا بی طرف مورد رسیدگی قرار گیرد.

این مسوول گفت: همچنین مردم می توانند با مراجعه به سامانه قضایی نیروهای مسلح به آدرس http://imj.ir/ و زیرپرتال استان قزوین نسبت به ثبت شکایت خود اقدام نمایند.

وی با اشاره به وظایف دادسرای نظامی، افزود: این نهاد وظیفه کشف جرم، تعقیب مجرم و تحقیقات از اصحاب دعوا، صدور کیفرخواست و در نهایت اجرای احکام دادگاه ها را به عنوان یک مرجع تخصصی در رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح برعهده دارد.

ابراهیم نژاد با اشاره به وظایف دادستان نظامی از بعد نظارتی، گفت: نظارت بر ضابطان، آموزش و نظارت بر اماکن نظامی از جمله کلانتری ها از جمله وظایف دادستان است که باید با دقت و برنامه ریزی شده انجام شود.

 وی اضافه کرد: براساس مقررات نظامی، تعطیلات مانع کار تحقیقات نیست و دادسرای نظامی تمام وقت با حضور قضات کشیک حتی خارج از ساعات اداری برای رسیدگی به پرونده ها اقدام می کند و تلاش خود را به کار می گیرد ضمن حفظ کیفیت، تسریع در رسیدگی را نیز رعایت نماید.

دادستان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین گفت: دادسرای عمومی عهده دار رسیدگی به جرایم خاص نظامی و انتظامی و جرایم عمومی درحین خدمت نظامی ها است و با رعایت قانون و بدون هیچ اغماضی در این زمینه برخورد خواهد کرد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا