شرایط کار در استرالیا

مروری بر شرایط کار در استرالیا

هنگامی‌که صحبت از کار می‌شود، همه همان اول به سراغ شرایط کار می‌روند. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر خیلی از افراد از طریق ویزای کار استرالیا وارد این کشور شده‌اند، ما هم تصمیم گرفتیم تا اول به شرایط کار در استرالیا بپردازیم:

بازار کار استرالیا نسبت به بقیه‌ی کشورها از شرایط خوب و مناسبی بهره‌مند‌است. شاید از خودتان بپرسید چرا؟ مسلماً دلایل بسیاری برای گفته‌هایمان داریم. روابط مثبت و پایدار استرالیا با بقیه‌ی کشورها، نظارت دقیق دولت بر بازار کار و قرار گرفتن این ناحیه در یک موقعیت استراتژیکی مناسب همگی از مواردی هستند که شرایط کار در این ناحیه را مناسب کرده‌اند. در این کشور، شرکت‌های بزرگی مشغول به کار هستند که برای رسیدن به اهداف خود به نیروهای کاری گسترده احتیاج دارند. برای کارفرمایان استرالیایی مهارت کاری مهم‌تر از مدارک تحصیلی است.

بهتر است بدانید که در استرالیا، در حوزه فرصت‌های شغلی برای بانوان، هیچ محدودیت‌ اجتماعی وجود ندارد. در حقیقت زنان و مردان از شرایط مساوی کار بهره‌مند هستند. خب حالا که با شرایط کار در استرالیا آشنا شدید، بهتر است برویم سراغ قوانین کار در استرالیا.

قوانین کار در استرالیا

در استرالیا، قوانین دشواری برای حقوق بشر وجود دارد. این قوانین بر چگونگی رفتار کارفرمایان با کارمندان نظارت می‌کند و از نیروهای کار در برابر برخورد نامناسب محافظت می‌کند. در کشور استرالیا همه‌ی تلاش بر این است تا از حقوق اولیه و اساسی یک کارمند دفاع شود. کارفرمایان استرالیایی وظیفه‌دارند مطابق با استانداردهای ملی استخدام (NES) در استرالیا عمل کنند. این استانداردها مختص همه‌ی کارمندان، چه تمام‌وقت، چه نیمه‌وقت و چه کژوال، هستند.

کارفرمایان ازنظر قانونی موظف هستند همه‌ی جنبه‌های قانون استخدام استرالیا را رعایت کنند. طبق قانون کار استرالیا، کارمندان باید در یک محیط ایمن و عادلانه به‌آسانی مشغول به کار شوند. رعایت قانون و سیاست مالیات استرالیا و اینکه سیاست و قوانین مربوط به سنوات حقوقی نیز خیلی تأکید شده است.

در استرالیا یک سری مقررات متناسب با محل کار و قانونی موسوم به قانون محل کار وجود دارد. همه‌ی کارفرمایان در تمام استرالیا موظف هستند از این قانون تبعیت کنند. در این بخش، فهرستی از قوانین مهم ملی محل کار در استرالیا را برایتان آماده کرده‌ایم:

  • قانون کار منصفانه 2009
  • استانداردهای ملی استخدام (NES)
  • استانداردهای ایمنی و بهداشت‌کار (WHS)
  • قوانین ضد تبعیض ایالتی و فدرال

کار در استرالیا برای ایرانیان

شرایط کاری در استرالیا برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به این کشور رادارند با مهاجرین دیگر هیچ فرقی ندارد. ایرانیان برای کار در استرالیا بیش از هر چیزی به تخصص احتیاج دارند. کم بودن نیروی کار حرفه‌ای و متخصص در این کشور باعث شده بسیاری به‌قصد کار به استرالیا مهاجرت کنند. به یاد داشته باشید که افراد متخصص می‌توانند خیلی آسان در استرالیا کار پیدا کنند و در‌آمد خوبی به دست آورند.

ایرانی‌ها برای کار در استرالیا علاوه بر تخصص و دانش، احتیاج به ویزای کار استرالیا دارند. نیروهای کار می‌توانند با انواع ویزاهای کاری مانند ویزای نیروی کار ماهر، ویزای نیروی کار متخصص، ویزای کارآفرینان و ویزای صاحبان مشاغل به استرالیا مهاجرت کنند.

پیشنهاد ما این است که اگر پیش از مهاجرت کاری به استرالیا تحقیق کنید و هوشمندانه در این مسیر گام بردارید، می‌توانید تا مقدار زیادی نگرانی‌هایتان را در مورد کار در استرالیا کم کنید. به‌عنوان‌مثال، با تهیه لیست مشاغلی که در این کشور کمبودشان به‌شدت احساس می‌شوند یا یک رزومه حرفه‌ای می‌توانید شانس پیدا کردن کار در این کشور را بالا ببرید.

چطور در استرالیا کار پیدا کنیم؟

سؤالی که برای بیشتر افراد و متقاضیانی کار در استرالیا پیش می‌آید این است که چگونه در استرالیا کار پیدا کنیم؟ درواقع اصلی‌ترین دغدغه برای هر مهاجری پیدا کردن کار در استرالیا است.

در استرالیا، برای کسانی که رشته‌های گوناگون تخصص دارند فرصت‌های شغلی مناسبی وجود دارد؛ بنابراین اگر از یک مهارت خاص کاربلد وماهرهستید می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید. ما در بخش بعدی قرار است مراحل جستجوی کار در استرالیا را ارزیابی کنیم. این پروسه را دومرحله‌ای کردیم تا درک آن برای شما راحت‌تر بشود.

جستجوی کار در استرالیا؛ قبل از مهاجرت

جستجوی کار در استرالیا را می‌توانیم به دو پروسه پیش از مهاجرت و پس از مهاجرت به استرالیا تقسیم کنیم. شما پیش از رفتن به استرالیا با انجام یکسری از اقدامات و مهیاکردن یکسری از تدارکات می‌توانید شانس اشتغال به کار خودتان را پس از مهاجرت افزایش بدهید.

ویزای فرزند استرالیا

نکات ضروری برای گرفتن ویزای فرزند در استرالیا

در بیشتر اوقات فرزند شما باید خارج از استرالیا باشد. برای دریافت ویزای فرزند استرالیا، فرزند باید فرزند خود شما باشد و یا پیش از اینکه اقامت دائم را دریافت کرده باشید به فرزندخواندگی شما درآمده باشد.

اگر پس از دریافت اقامت دائم فرزندی را به فرزندخواندگی قبول کردید باید از طریق ویزای فرزندخواندگی اقدام کنید.

سن فرزند

سن فرزند باید زیر 18 سال باشد.

درصورتی‌که فرزند شما بین 18 تا 25 سال است و بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه به دانشگاه رفته است و مجرد بوده و مشغول به کار هم نباشد می‌تواند به‌عنوان فرزند وابسته به متقاضی اصلی باشد.

درصورتی‌که فرزند معلولیت جسمی داشته باشد می‌تواند باسن بالاتر از 18 نیز اقدام نمایید.

مدت‌زمان و هزینه دریافت ویزای فرزند

هزینه ویزای فرزند ۲۴۱۵ دلار استرالیا می‌باشد. مدت‌زمان دریافت ویزای فرزند در استرالیا تقریباً ۱۱ تا ۱۸ ماه می‌باشد.

سرانجام ویزا

پس از دریافت ویزای اقامت فرزند شما می‌تواند به استرالیا سفر کند و از مزایای اقامت دائم استرالیا برخوردار شود. پس از گذشت مدت‌زمان تعیین‌شده می‌تواند برای شهروندی استرالیا اقدام کند. بعضی از مزایای اقامت دائم برای فرزندان عبارتند از:

مدرسه رایگان
هزینه‌ها پزشکی رایگان

کلام آخر

بسیار خب همان‌طور که میدانید استرالیا برای مهاجرت کاری خیلی عالی است؛ اما این نکته را نباید فراموش کنیم که شرط پیدا کردن کار در این کشور، داشتن دانش، تخصص و مهارت بالا است. اصلی‌ترین راه پیدا کردن کار برای مهاجران، دسترسی به لیست مشاغل موردنیاز در استرالیا است که هرساله برای ایالت‌های گوناگون منتشر می‌شود.

اگر سؤالی در مورد کار در استرالیا یا دریافت ویزا موردنظرتان دارید، توصیه می‌کنیم برای بررسی بهتر وضعیت بازار کار، از یک وکیل مهاجرت به استرالیا کمک بگیرید. آقای مصطفی هماپور وکیل ایرانی در استرالیا و عضو سازمان MARA هستند. آقای هماپور با اشراف به قوانین همه ایالات‌ها درزمینهٔ ویزای اسکیل استرالیا و اینکه مشاغل موردنیاز هر ایالت می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشند.

شما عزیزان اگر قصد تحصیل در استرالیا، زندگی در استرالیا یا حتی سرمایه گذرای در استرالیا رادارید کافی است فرم ارزیابی رایگان ویزاپیک  را تکمیل کنید. کارشناسان مابعد از ارزیابی اطلاعات شمارا راهنمایی خواهند کرد.