طرح آموزش و اشتغال سربازان تعاون یار کردستان اجرا می‌شود



برهان صلواتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه معاونت تعاون و قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ضمن مشارکت فعال در جلسات این تفاهم نامه، طرحی را با عنوان فرآیند مهارت آموزی و ایجاد اشتغال مشمولان وظیفه در قالب تشکل‌های تعاونی به سپاه بیت المقدس استان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کرد.

وی افزود: این طرح مورد پذیرش و تقدیر وزارت کار قرار گرفته و به عنوان یک ایده عملیاتی به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌های کشور ابلاغ شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد: این طرح شامل آموزش و توانمندسازی جامعه هدف و ساماندهی فراگیران در قالب گروه‌های کار است.

وی یادآور شد: هماهنگی‌های لازم با نهادهای متولی امور فراگیران برای در اختیار گذاشتن امکانات لازم جهت تشکیل تعاونی و نیز بهره مندی تعاونی از حمایت‌های قانونی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

براساس آخرین سرشماری کشور استان کردستان با جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۵ روستای دارای سکنه است.

منبع:ایرنا