فروش همیشگی و تضمینی با سئو سایت

اگر سایتی دارید که از طریق آن برای رسیدن به کسب درآمد و سود تلاش می کنید، باید بدانید که داشتن سایت به تنهایی برای کسب درآمد کافی نیست. در کنار سایت، باید فرآیند بهینه‌سازی و سئو سایت هم انجام شود، اما سئو سایت چگونه باعث فروش محصولات و ارائه خدمات می‌شود؟ سوال مهمی که ممکن است پیش بیاید این است که فروشی که از سئو ایجاد می‌شود، همیشگی و تضمینی است یا به صورت موقت؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم که چگونه می‌توان با استفاده از سئو و بهینه‌سازی سایت به فروش تضمینی و همیشگی رسید.

 

پر بودن جیب با سئو یا بدون سئو؟!

سئو فرایندی است که برای بهینه‌سازی سایت انجام می‌شود تا با استفاده از آن، بتوان میزان فروش محصولات و ارائه خدمات یک سایت را افزایش داد. در واقع می‌توان گفت که سئو مرحله‌ای از کار است که برای شناساندن بیشتر کسب‌وکار به کاربران انجام می‌شود تا پس از طی‌کردن مراحلی، بتوان کاربران را به مشتریان دائمی و همیشگی سایت تبدیل کرد. اما آیا واقعاً سئو باعث کسب درآمد از سایت و پرشدن جیب از پول می‌شود؟

باید گفت که جواب این سؤال دقیقاً بله است، اگر مراحل سئو و بهینه‌سازی سایت با استفاده از یک استراتژی درست و در مسیر هدفی صحیح انجام شود، سئو باعث رسیدن به پول و درآمد از سایت می‌شود. اما سئو چطور باعث ایجاد فروش تضمینی می‌شود؟

 

سئو و چگونگی ایجاد پول‌سازی

اگر سایت شما به‌درستی بهینه شده باشد و برای کلمات کلیدی اصلی رتبه خوبی در صفحات نتایج جستجوی گوگل گرفته باشد، می‌توان به‌راحتی از آن به‌عنوان ماشین پول‌ساز استفاده کرد. چرا که با قرارگرفتن سایت در نتایج اولیه، کاربر سایت شما را می‌بیند.

در این بخش شما با استفاده از یک عنوان جذاب و منحصربه‌فرد باید کاربر را به سمت کلیک بر آدرس سایت خود بکشانید. بعد از ورود کاربر به سایت، با تولید محتوای یونیکی که انجام داده‌اید می‌توانید نیاز کاربر را رفع کنید. همچنین با رفع نیاز کاربر از سایت، کاربر هم از محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما استفاده می‌کند. چرا که کاربر زمانی که نیازی داشته باشد وارد سایت می‌شود که نیازش را رفع کند. در این بخش باید هنر مارکتینگ شما به رخ کشیده شود تا با استفاده از چاشنی بازاریابی در کنار سئو سایت و همچنین وجود محصولات و خدماتتان، کاربر را به مشتری سایتتان تبدیل کنید.

به‌این‌ترتیب است که می‌توانید با سئو و بهینه‌سازی سایت یک کاربر عادی را به مشتری همیشگی سایت خود تبدیل کنید تا فروشی تضمینی و همیشگی برای سایت خود داشته باشید! اما برای ایجاد فروش توسط سایت چگونه باید عملکرد؟!

قدم‌به‌قدم تا ایجاد فروشی همیشگی

برای آن که بتوان سایت را بهینه‌سازی کرد و از طریق آن فروشی تضمینی و همیشگی برای سایت ایجاد کرد، فقط باید بتوان نیازی که کاربر دارد را به‌صورت صحیح رفع کرد. اما این اقدام به چه صورت انجام می‌شود؟

 

قدم اول | شناخت هدف کاربر از جستجو

این مرحله از مراحل ایجاد فروش، بسیار مهم و تأثیرگذار است چرا که پیداکردن هدف کاربر از جستجو همان انتخاب کلمه کلیدی هدفمند است که برای شناخت هدف کاربر و رفع نیاز آن ضروری است.

نکته مهمی که وجود دارد این است که باید کلمات کلیدی طوری آنالیز و بررسی شوند که درست‌ترین آن‌ها انتخاب شوند. به‌طوری‌که هم‌زمان با آنکه سختی و رقابت کمتری دارند، سبب ایجاد استراتژی درستی از سئو و بهینه‌سازی سایت شوند که همه این موارد باعث افزایش کسب درآمد و سود شود. تمرکز بر مخاطبین مناسب و محتوای مناسب می‌تواند باعث تشخیص محتوای موردعلاقه آن‌ها شود.

در این مرحله، تحقیق دررابطه‌با کلمات کلیدی مفید واقع می‌شود و به شما ایده‌هایی برای تولید محتوا و فرصت‌های جدیدی برای رسیدن به بالاترین نتایج جستجو می‌دهد؛ بنابراین با شناخت هدف کاربر از جستجو و شناخت نیاز آن می‌توان برای ایجاد فروشی همیشگی قدمی برداشت.

 

قدم دوم | ایجاد اتوبانی همراه با ترافیک بسیار

با استفاده از ایجاد و افزایش ترافیک سایت، باید بتوان کاربران زیادی را به سمت سایت کشاند تا از این طریق بتوانند از سایت دیدن کنند. سئو سایت یکی از مهم‌ترین و بهترین روش‌ها برای ایجاد و افزایش ترافیک سایت است.

ترافیکی که از طریق سئو و بهینه‌سازی برای سایت ایجاد می‌شود از اطمینان بالایی برخوردار است، یعنی می‌توان گفت که اطمینان از ترافیک بالا به‌واسطه سئو سایت بسیار زیاد است.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که این روش، یک روشی است که در طولانی‌مدت نتیجه می‌دهد اما نتیجه دهی آن بسیار مطمئن است. همچنین بهینه‌سازی سایت برای جذب کاربران و افزایش ترافیک، روشی است که خود شخص صاحب سایت اگر مهارت آن را داشته باشد، می‌تواند انجام دهد.

 

قدم سوم | تبدیل دیدار به خریدار

با داشتن یک سایت و انجام فرایند سئو و بهینه‌سازی آن می‌توان کاربر را به مشتری تبدیل کرد. چرا که کاربر زمانی وارد سایت شما می‌شود که احساس نیاز کرده و برای رفع نیاز خود اقدامی انجام داده است، بنابراین به‌راحتی می‌توان آن را به مشتری و خریدکننده تبدیل کرد.

در این مرحله برای افزایش فروش سایت از طریق سئو، باید توجه داشت، زمانی که کاربر برای بار اول به سایت وارد می‌گردد، دلیلی ندارد که بخواهد در اولین ورود محصولات ما را خریداری کند. حتی در خیلی از موارد کاربران، سایت را می‌بندند و فراموش خواهند کرد که به چه سایتی مراجعه کرده بودند.

به همین دلیل است که در ابتدای ورود کاربر می‌توانیم اطلاعاتی همانند شماره تماس، ایمیل و … را از کاربر دریافت کنیم؛ بنابراین ما دیگر اطلاعات تماس کاربران را داریم و می‌توانیم توسط سیستم‌های بازاریابی همانند ایمیل مارکتینگ، ارتباط در شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی به‌وسیله کارشناسان فروش و پیامک سبب ایجاد ارتباط و تعامل بیش‌تر با کاربران سایت شده و پیشنهاداتی را ارائه دهیم. این امر موجب فروش اولیه و ایجاد اعتماد کاربر به سایت ما خواهد شد.

 

قدم چهارم | ایجاد خریدار دائمی و همیشگی

با استفاده از این قدمی که برداشته می‌شود، اعتمادی برای کاربر و مشتری اولیه ساخته می‌شود که می‌توان از طریق آن، همچنین با استفاده از کیفیت خوب محصولات و خدمات، همان مشتری اولیه را به مشتری دائمی و همیشگی سایت تبدیل کرد. از این طریق می‌توان برای سایت فروش همیشگی و تضمینی از طریق سئو سایت ایجاد کرد.

 

سخن آخر

آن چه که باید بدانید این است که گسترش کسب‌وکار و ایجاد فروشی همیشگی برای به‌دست‌آوردن درآمد و سود بسیار، به‌راحتی به دست نمی‌آید. بلکه باید برای آن تلاش بسیاری از طریق سئو و بهینه‌سازی سایت انجام شود تا بتوان به فروشی تضمینی و همیشگی دست پیدا کرد.