انتظامی

فوت راننده ۱۷ ساله اچ سی کراس در برخورد با کوه



سرهنگ علی همه خانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یک دستگاه سواری اچ سی کراس که در مسیر شمال به جنوب جاده امام زاده داود (ع) بعد از روستای سولقان، در حال تردد بوده ناگهان از مسیر خارج می‌شود.

همه خانی ادامه داد: این خودرو پس از آنکه شانه خاکی این مسیر را رد می‌کند به شدت با بدنه کوه برخورد کرده و واژگون می‌شود و در حالت واژگونی به مسیر خود چند متری ادامه داده و بالاخره متوقف می‌شود.

وی گفت: متأسفانه راننده این سواری کمربند خود را نبسته بود و حین واژگونی و هنگامی که این وسیله در این حالت بر روی زمین کشیده می شده سر راننده بین خودرو و آسفالت گیر کرده و متأسفانه باعث فوت وی می‌شود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب گفت: نکته اصلی در این حادثه این است که ایربگ سمت چپ فعال شده و اگر وی کمربند خود را می‌بست به صندلی محکم نگه داشته و این حادثه دلخراش روی نمی‌داد.

سرهنگ همه خانی افزود: با حضور کارشناسان پلیس راهور فاتب در موقعیت حادثه علل حادثه مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی‌ها مشخص شد علت این حادثه عدم توانایی راننده ۱۷ ساله فاقد گواهینامه این سواری در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت بوده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب ضمن اظهار تأسف و تسلیت به خانواده این نوجوان از والدین خواست با اصرار و پافشاری فرزندان فاقد گواهینامه که سن آنها هنوز برای دریافت گواهینامه فرا نرسیده است به هیچ عنوان سوئیچ خودرو را در اختیار آنها قرار ندهند چرا که این افراد هنوز مهارت کافی و لازم و مجوز قانونی برای تردد و راندن خودرو را در سطح معابر ندارند و اگر با کوچک‌ترین مانعی روبرو شوند نمی‌توانند دقت و تمرکز و عکس العمل مناسب را از خود نشان داده و باعث بروز اینگونه حوادث دردناک و دلخراش می‌شوند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا