انتظامی

موج بازگشت زوار از مهران/ فعالیت قطار شلمچه/ محدودیت‌های ترافیکی


سایت نظام وظیفه به نقل از مهر – گروه استان‌ها: در بسته خبری اربعین آخرین رویدادهای مرتبط با بازگشت زوار اربعین از مرزهای زمینی و هوایی را مرور خواهیم کرد، مواردی از قبیل روند خدمات‌رسانی به زوار، امکانات و زیرساخت‌های حمل‌ونقل در مرزهای زمینی، وضعیت پروازها، محدودیت‌های ترافیکی، ممنوعیت‌های ترددی و فعالیت موکب‌ها.

امروز هم‌زمان با اربعینِ کشور عراق روند بازگشت زائران از مرزهای زمینی شدت گرفته است، فرماندار خرمشهر بازگشت زوار از مرز شلمچه را روان توصیف کرده است و معاون استاندار خوزستان هم از فعال شدن حمل‌ونقل ریلی خبر داده است.

موج بازگشت زوار از مرز مهران شکل‌گرفته است و مسئولان حوزه حمل‌ونقل از آماده بودن اتوبوس‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران خبر داده‌اند. محدودیت‌های ترافیکی نیز در استان کرمانشاه به دلیل بازگشت زائران اربعین اعمال‌شده است.

در این گزارش به‌صورت مستمر از مرزهای فعال برای بازگشت زائران اربعین محتوای رسانه‌ای اعم از فیلم و عکس و خبر منتشر و به‌روزرسانی خواهد شد.


آخرین اخبار وضعیت تردد در مرزها را در زیر بخوانید


۱۸:۲۱ آمادگی ناجا برای ورود زائران به کشور / مورد امنیتی گزارش نشده است

سردار محمد شرفی فرمانده قرارگاه اربعین ناجا عصر سه شنبه در مرز مهران اظهار کرد: تجربه نشان داده اکثر زائران مرز مهران را برای بازگشت به کشور انتخاب می‌کنند، لذا پلیس برای امنیت زائران تمهیدات ویژه ای را در نظر گرفته است.

وی افزود: نیروی انتظامی، متناسب با موج بازگشت زائران، تغییر تاکتیک داده و طبیعتاً مسیرهای بازگشت، تحت پوشش و کنترل عملیاتی محسوس و نامحسوس تجهیزات و سامانه‌های پایش هوشمند قرار خواهند گرفت.

سردار شرفی با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران به کشور، تصریح کرد: خوشبختانه، روند بازگشت زائران روان است و هیچ گونه مشکل خاصی در این زمینه نداریم و پیش بینی بینی می‌شود فردا و روزهای آتی بازگشت زوار به کشور روند افزایشی داشته باشد.


۱۸:۰۲ استقرار اکیپ‌های پلیس لرستان در راستای تسهیل بازگشت زائران اربعین

سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان امروز سه شنبه در سخنانی اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) و تسهیل در بازگشت آنان به استان‌های مبدا پلیس لرستان از آمادگی کامل برخوردار است.

وی افزود: پلیس راه و راهور و یگان‌های انتظامی با استقرار اکیپ‌های کنترل و فعال کردن دوربین‌های ثابت و سیار، کنترل سرعت و بکار گیری تمام توان و تجهیزات سایر دستگاه‌ها حرکات و رفتارهای ترافیکی رانندگان را رصد می‌کنند.

فرمانده انتظامی لرستان، گفت: پلیس لرستان با تمام توان آماده خدمت رسانی و ایجاد تمهیدات ترافیکی و انتظامی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بازگشت به کشور است.


۱۷:۲۷ عکس / ورود زائران اربعین از مرز شلمچه به کشور

ادامه تصاویر را اینجا ببینید.


۱۷:۰۷ ۳۴۰۰ زائر اربعین از مرز مهران وارد کشور شدند

موج بازگشت زوار از مهران/ فعالیت قطار شلمچه/ محدودیت‌های ترافیکی

مدیر پایانه مرزی مهران گفت: امروز سه هزار و ۴۰۰ زائر اربعین از مرز مهران وارد کشور شده اند.

مجتبی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همه امکانات در پایانه مرزی مهران برای ورود زوار اربعین به کشور فراهم شده است.

وی با اشاره به سهولت تردد در ورود زائران از مرز مهران به کشور، افزود: سه هزار و ۴۰۰ نفر امروز از طریق مرز مهران وارد کشور شده‌اند.


۱۶:۵۷ انجام تست سریع کرونا در پایانه‌های مرزی برای کنترل سلامت زائران

پیمان صابریان، رئیس سازمان اورژانس کشور صبح امروز در مصاحبه با رادیو «اربعین» با بیان اینکه خوشبختانه مشکل خاصی برای زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی ایجاد نشده است و از نظر دارویی و فرآورده‌های خونی با مشکل روبرو نبوده‌ایم، گفت: در پایانه‌های مرزی از زائران هنگام بازگشت به کشور تست فوری و سریع کرونا گرفته خواهد شد و اگر کسی تستش منفی باشد از مرز به‌راحتی عبور می‌کند ولی اگر فردی تستش مثبت باشد و حال نامساعدی داشته باشد به بیمارستان انتقال داده خواهد شد و اگر کسی تستش مثبت باشد ولی علائم خاصی نداشته باشد در یک سری نقاهتگاه‌هایی که در نظر گرفته شده است، اسکان داده می‌شود و برای قرنطینه این افراد تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به این سوال که آیا در داخل عراق مشکلی برای زائران ایرانی پیش‌آمده و اطلاعی در این زمینه داشته است، گفت: خوشبختانه مشکلی برای زائران پیش نیامده است و ما از نظر دارویی و فراورده‌های خونی نیز با مسئله‌ای روبرو نبوده‌ایم.

وی سخنان خود از زائران اربعین حسینی خواست که حتماً علی‌رغم اینکه دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.


۱۴:۵۰ سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری به عراق رفت

موج بازگشت زوار از مهران/ فعالیت قطار شلمچه/ محدودیت‌های ترافیکی

سیاوش امیر مکری سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری دیروز به عراق سفر کرد. وی به منظور تسهیل و روان سازی بازگشت زوار اربعین حسینی با کاپیتان حکمت فرزعلی مدیر فرودگاه نجف دیدار کرد.

براین اساس، از روز گذشته عملیات بازگشت ۴۵ هزار زائر با ۲۷۰پ رواز آغاز شده است.


۱۴:۳۸ فیلم / بلیط مهران-تهران؛ ۴۰۰ هزار تومان


۱۳:۴۱ مرزهای زمینی بازگشت زائران به پایانه‌های مهران و شلمچه تغییر کرد

موج بازگشت زوار از مهران/ فعالیت قطار شلمچه/ محدودیت‌های ترافیکی

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای تسریع و تسهیل در سفرهای بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای مهران و شلمچه انجام شد.

بابک طالبی با بیان اینکه از تاریخ ۲۸ شهریور ماه تا ۵ مهرماه بالغ بر ۳۵ هزار نفر از مرز مهران و ۱۲۰ هزار نفر از مرز شلمچه خارج شدند، اظهار داشت: به منظور بازگشت این زائران از مرزها، ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مورد نیاز به مرزها اعزام شدند که به طور متوسط روزانه ۵۰۰ دستگاه بوده و در صورت افزایش تقاضا، ناوگان بیشتری اعزام خواهد شد.

طالبی خاطرنشان کرد: استان‌های معین برای تأمین ناوگان در شلمچه و چذابه پیش بینی شده است و ستاد مرکزی اربعین در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ستادهای متناظر استانی در ایلام و خوزستان در حال رصد زائران بوده و تمهیدات خودرویی برای آنها اندیشیده شده است.


۱۳:۲۶ ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین پیش بینی شده است

موج بازگشت زوار از مهران/ فعالیت قطار شلمچه/ محدودیت‌های ترافیکی

داریوش امانی ظهر سه شنبه در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: بیشترین زائران اربعین از مرز مهران وارد کشور می‌شوند. وی با اشاره به اینکه مرز شلمچه هم برای ورود زائران به کشور آماده شده است، تصریح کرد: به دلیل اینکه امروز در عراق اربعین است، تاکنون تعداد کمی زائر وارد کشور شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: از ظهر امروز احتمالاً ورود زوار به کشور افزایش خواهد یافت، فروش بلیط در مرزهای به صورت حضوری است و زائران به سمت جایگاه‌های خود هدایت می‌شوند.

امانی عنوان کرد: پنج هزار دستگاه اتوبوس در مرزهای برای انتقال زائران اربعین پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ ساعت آینده بیشترین تعداد بازگشت زائران به کشور خواهد بود، افزود: نزدیک به ۱۸۰ هزار زائر اربعین بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از طریق مرزهای زمینی مهران و شلمچه وارد کشور خواهند شد.


۱۳:۱۱ عکس / بازگشت زائران اربعین از طریق مرز مهران به داخل کشور

موج بازگشت زوار از مهران/ فعالیت قطار شلمچه/ محدودیت‌های ترافیکی

موج بازگشت زوار از مهران/ فعالیت قطار شلمچه/ محدودیت‌های ترافیکی

برای دیدن بقیه تصاویر اینجا کلیک کنید.


۱۲:۵۸ ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده انتقال زائران اربعین در مرز مهران

موج بازگشت زوار از مهران/ فعالیت قطار شلمچه/ محدودیت‌های ترافیکی

سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام ظهر سه شنبه در پایانه مرزی مهران با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پذیرش زائران عزیزان از مرز زمینی مهران دیده شده است، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته بیش از ۲ هزار اتوبوس برای انتقال زائران به شهرهای مبدا آماده ارائه خدمات هستند.

وی بیان کرد: زائران موقع ورود به کشور عزیزمان صبر و تحمل داشته تا ضوابط برگشت آنها به صورت قانونی انجام شود.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده انتقال و بازگشت زائران از پایانه مرزی مهران به سمت شهرهای محل سکونت هستند.

فرمانده انتظامی استان، با تاکید بر اینکه برای برگشت زوار باید دقت لازم شود تا با انضباط بخشی و کمک به این عزیزان از تراکم و تجمع پیشگیری شود، یادآور شد: زوار عزیز با رعایت قوانین و مقررات و تدابیر در نظر گرفته شده از سوی مسئولان در صحت و سلامت کامل به آغوش خانواده‌های خود باز می‌گردند.

وی با بیان اینکه تخلفات حادثه ساز مشمول مرور زمان نمی‌شود یعنی در هرلحظه پلیس می‌تواند خودرو راننده متخلف را متوقف کند، گفت: تیم‌های محسوس و نامحسوس، دوربین‌های کنترلی محورهای مواصلاتی فعال شده، تا چنانچه خودرویی مرتکب تخلف شود در اولین پاسگاه به تخلف آن رسیدگی شود.

سردار القاصی مهر، ضمن تقدیر از همکاری مردم شهرستان مهران و مشارکت مسئولان، خاطر نشان کرد: در حوزه پیشگیری از جرایم، واحدهای تخصصی لازم و کافی پیش‌بینی و تمام رده‌های پلیسی کاملاً مشخص شده و هیچ‌گونه نگرانی برای تأمین امنیت زائران مرز مهران وجود ندارد


۱۲:۲۱ فرمانده مرزبانی: ورود زائران اربعین از مرز مهران بدون هیچ مشکلی جریان دارد

موج بازگشت زوار از مهران/ فعالیت قطار شلمچه/ محدودیت‌های ترافیکی

سردار احمدعلی گودرزی صبح سه شنبه در مرز مهران اظهار کرد: موج برگشت زائران به کشور از صبح دیروز آغاز شده و گیت های ورود به کشور با تمام ظرفیت و شبانه روز در خدمت زائران هستند.

وی افزود: دستگاه‌های خدمات رسانی و درون بخشی و مواکب با افتخار در خدمت زائران اربعین هستند.

فرمانده مرزبانی اضافه کرد: همه بسترها فراهم شده که هر زائری که به داخل کشور ورود پیدا کند بلافاصله به شهر خود منتقل شود.

سردار گودرزی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل نیز به محض ورود زائران به کشور آماده انتقال زائران به اقصی و نقاط ایران هستند.


۱۲:۰۴ فیلم / تسهیل خدمات گذرنامه‌ای برای بازگشت زوار اربعین در مرزها


۱۱:۵۸ فرماندار خرمشهر: بازگشت زائران از شلمچه روان است / موکب ها در حال خدمت رسانی

موج بازگشت زوار از مهران/ فعالیت قطار شلمچه/ محدودیت‌های ترافیکی

محمد حیدری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز بازگشت زائران اربعین حسینی از طریق مرز شلمچه اظهار کرد: ۵۰ دستگاه اتوبوس درون شهری، ۳۰ دستگاه اتوبوس برون شهری و ۲۰ مینی بوس از سراسر استان خوزستان در مرز شلمچه مستقر شده‌اند تا زائران بازگشته از سفر اربعین را به مناطق مختلف درون و برون استانی منتقل کنند.

حیدری افزود: با همکاری راه آهن یک رام قطار با ظرفیت ۵۰۰ صندلی از مرز شلمچه تا خرمشهر راه اندازی شده ضمن اینکه یک رام قطار نیز زائران کربلا را از خرمشهر تا اهواز جا به جا می‌کنند.

وی با اشاره به استقرار ۱۰ دستگاه آمبولانس در مرز شلمچه گفت: پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در نزدیکی نقطه صفر مرزی به منظور خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی مستقر هستند.

فرماندار ویژه خرمشهر ادامه داد: موکب‌ها نیز با استقرار در مسیر بازگشت زائران با ارائه سه وعده غذا در شبانه روز همچنین ارائه میان وعده به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

حیدری با تاکید بر بسته بودن مرز برای عبور زائران به کشور عراق گفت: با تمهیداتی که در مرز شلمچه در نظر گرفته شده بازگشت زائران روان است و زائران به راحتی مسیر بازگشت به شهرهای خود را طی می‌کنند.


۱۰:۲۴ معاون استاندار خوزستان: قطار شلمچه به خرمشهر فعال شد / ورود روزانه ۲۰ هزار نفر از مرزها

موج بازگشت زوار از مهران/ فعالیت قطار شلمچه/ محدودیت‌های ترافیکی

ولی‌الله حیاتی صبح امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی خوزستان و تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده برای بازگشت زائران حسینی اشاره کرد و گفت: برپایی و استقرار ۵٠ موکب و ایستگاه پذیرایی با ملزومات لازم در شلمچه، ۲٠ موکب و ایستگاه در چذابه، آغاز به فعالیت یک دستگاه ریل باس قطار از خرمشهر به شلمچه و بالعکس با ظرفیت هر رام ۴٠٠ نفر بخشی از تمهیدات صورت گرفته برای برگشت زائران حسینی است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان افزود: چهار رام قطار از خرمشهر به تهران به ظرفیت هر رام ۵٠٠ نفر و ۲ ریل باس از خرمشهر به مرکز استان به ظرفیت هر رام ۵٠٠ مسافر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی از استقرار ۲٠٠ اتوبوس برون‌استانی در شلمچه و ۵٠ اتوبوس درون استانی در چذابه به عمق کشور خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۴٠ اتوبوس خط واحد در شلمچه مستقر است و کار انتقال زائران حسینی را به خرمشهر و آبادان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز انجام می‌دهد.

حیاتی گفت: در همه مسیرها و محورهای مواصلاتی مرزی اکیپ امداد و نجات، بهداشت و درمان با هدف انجام تست‌های مربوطه بهداشتی از جمله رپید و پی سی آر و یگان‌های انتظامی، پلیس راهور و یگان امداد به‌منظور خدمات انتظامی و کنترلی استقرار دارند.


۹:۴۵ فیلم / بازگشت زوار اربعین حسینی از مرز مهران

مرز زمینی مهران به عنوان مرز اصلی برگشت زائران کربلای معلی انتخاب شده و به طور شبانه روزی در خدمت زائران اربعین است. هر چند از دیروز آرام آرام موج بازگشت زائران اربعین به داخل کشور آغاز شده، اما از امروز میزان برگشت زائران افزایش یافته است.

دست‌اندرکاران خدمت‌رسانی به زوار در پایانه مرزی مهران به صورت شبانه روز آماده خدمت رسانی به زائرانی هستند که وارد کشور ایران شده و تمهیدات لازم نیز برای بازگشت زائران اندیشیده شده است.

موکب‌های پذیرایی برپا شده و یک‌هزار دستگاه اتوبوس نیز در شهر مهران برای انتقال زائران اربعین حسینی به سراسر کشور مستقر شده است.


۹:۰۸ رئیس پلیس راه کرمانشاه خبر داد؛ اعمال محدودیت‌های ترافیکی اربعینی در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

موج بازگشت زوار از مهران/ فعالیت قطار شلمچه/ محدودیت‌های ترافیکی

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای افزایش ایمنی در موج بازگشت زمینی زائران اربعین از مرز مهران هرگونه تردد وسایل نقلیه سنگین باری از محور اسلام آباد غرب به سمت حمیل و ایلام از ساعت ۶ صبح امروز ۶ مهر به مدت ۷۲ ساعت ممنوع است.

وی ادامه داد: رانندگان این گونه وسایل نقلیه می‌توانند از محور جایگزین اسلام آباد غرب به ایوان و ایلام تردد کنند.

رئیس پلیس راه کرمانشاه تصریح کرد: تیم‌های گشتی ثابت و سیار پلیس راه استان کرمانشاه این محدودیت را با جدیت اجرا و با رانندگانی که محدودیت را رعایت نکنند برخورد قانونی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از رانندگان وسایل نقلیه حامل زائران خواسته می‌شود در بخش‌هایی از راه‌ها که دو طرفه و کوهستانی و پرپیچ و خم هستند از ارتکاب سبقت و سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ خودداری کرده و حتماً کمربند ایمنی را ببندند.


۶:۴۶ آخرین وضعیت مرز مهران / اتخاذ تمهیدات لازم برای بازگشت زائران

آخرین وضعیت مرز مهران/تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اتحاذ شد

مرز زمینی مهران به عنوان مرز اصلی برگشت زائران کربلای معلی انتخاب شده و به طور شبانه روز در خدمت زائران اربعین است. هرچند از دیروز آرام آرام موج بازگشت زائران اربعین به داخل کشور آغاز شده اما طی امروز و فردا موج برگشت زائران افزایش خواهد یافت.

موکب‌های پذیرایی و آشپزخانه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و فردا با اوج کار خود مواجه خواهند شد. ناوگان حمل و نقل عمومی با حداکثر توان خود پای کار هستند. امروز یک هزار دستگاه اتوبوس در شهر مهران برای انتقال زائران به اقصی و نقاط کشور مستقر شده است.

مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری کشور اظهار داشت: زائران کم کم از سفر کربلا برگشته و عازم شهر و دیار خود می‌شوند، بر همین اساس وسایل حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران به اندازه کافی وجود دارد.

مدیر عامل بنیاد کرامت آستان قدس رضوی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به بازگشت زائران اربعین به کشور از مرز مهران، لذا در مرز و در شهر مهران موکب امام رضا (ع) از دو روز گذشته مشغول ارائه خدمت و توزیع غذای گرم برای زائران است.

استاندار ایلام نیز در نشست ستاد اربعین، بر آمادگی کامل دستگاه‌های لشکری، کشوری و خدمات رسانی برای بازگشت زائران اربعین از مرز مهران تاکید کرد و گفت: تمهیدات لازم نیز در این راستا اندیشیده شده است. محمد نوذری افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۳۰ هزار نفر از زائران در مسیر بازگشت از محل مرز مهران وارد کشور شوند.

مشروح گزارش مهر از مرز مهران را اینجا بخوانید.


۶:۲۲ تمهیدات ترافیکی پلیس راه ایلام برای بازگشت زوار اربعین

موج بازگشت زوار از مهران/ فعالیت قطار شلمچه/ محدودیت‌های ترافیکی

سرپرست پلیس راه انتظامی استان ایلام از تمهیدات ترافیکی پیش بینی شده و آمادگی کامل این پلیس در راستای بازگشت زائران اربعین حسینی خبر داد.

ابوالفضل کهزادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای تسهیل بازگشت زائران اربعین حسینی که از مرز مهران وارد کشور می‌شوند تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس پیش بینی و هماهنگی شده وارد پایانه مرزی شوند.

وی عنوان کرد: پلیس راه استان ایلام با بسیج نمودن تمامی امکانات، تجهیزات و توان نیروی انسانی و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط و اختصاص تیم کمکی از استان‌های دیگر آمادگی کامل اجرای این طرح ترافیکی عظیم را خواهد داشت.




منبع:مهر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا