نمایش اقتدار یگان‌های نظامی خراسان رضوی در روز ارتش


به گزارش خبرنگار مهر، در جریان مراسم روز ارتش در مشهد مقدس یگان‌های موتوری، خودروهای موشک‌انداز و کاتیوشا، سامانه‌های پهپادی، سامانه‌های جنگال و جنگ الکترونیکی، سامانه‌های راداری و رادیویی ارتش حرکات نمایشی رزمی و مانور آزادی را به نمایش گذاشتند.

همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش، مراسم رژه یگان‌های تخصصی نیروهای مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه با حضور امیرسرتیپ رضا آذریان، فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی و سایر مسئولان استانی در میدان ۱۵ خرداد مشهد برگزار شد.

ارتش نیرویی معنویت‌محور است

در این مراسم امیرسرتیپ رضا آذریان، فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا با تأکید بر این‌که ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش معنویت‌محور و اعتقادی است که بر اساس اعتقادات اسلامی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی هیچ وابستگی به هیچ کشوری ندارد و در تمام ابعاد در چهار نیروی زمینی، پدافند هوایی، نیروی هوایی و دریایی به خودکفایی کامل رسیده است.

فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، رسیدن به خودکفایی کامل و اثبات آن را در برگزاری رزمایشات سالیانه مجزا و مشترک با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نشان داده که نشان از قدرت و توان بالای ارتش دارد.

وی خاطرنشان کرد: ارتش در شرایطی خوب از مرز حراست و حفاظت می‌کند و برای این منظور از پیشرفته‌ترین تجهیزات بومی استفاده می‌کنیم؛ مردم مطمئن باشند با اشراف اطلاعاتی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه شرق کشور، هیچ تهدیدی در منطقه متصور نیست زیرا شبانه روز دیده‌بانی، حفاظت و حراست می‌کنند.

آذریان با بیان این‌که نیروی زمینی ارتش دیگر یک نیروی سنتی نیست، ابراز کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم مسئولیت دیگری دارد، پشتیبانی از مردم در اولویت است چون ارتش و همه نیروهای مسلح نیروهایی مردمی هستند.

فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، در برنامه‌های سیاسی اجتماعی و فرهنگی مردم در کنار ما بودند و ما نیز در بحران‌ها و حوادث به‌عنوان فداییان مردم در کنار مردم هستیم و ثابت کردیم در سیل، زلزله، کرونا و محرومیت‌زدایی، آبرسانی و جاده سازی، بهداشت و دیگر حوزه‌ها در کنار مردم حرکت می‌کنیم.

یگان‌های نظامی خراسان رضوی نمایش اقتدار را به اجرا گذاشتند

ارتش از بدنه انقلابی مردم و متدین است

در ادامه مراسم امروز یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: ارتش از بدنه انقلابی مردم و متدین است و فرماندهان مجاهد و انقلابی دارد و از تجهیزات داخلی برخوردار است و رژه امروز نمایش قدرتی در کشور و نمادی از اقتدار نیروهای مسلح کشور است که ایادی استکبار درس بگیرند.

استاندار خراسان رضوی گفت: هویت دینی و مردمی ارتش علیرغم تلاش‌ها برای وابسته کردن این نیرو باعث پیوستنش به انقلاب شد.

وی بیان کرد: استکبار جهانی با استفاده از رژیم منحوس پهلوی و مستشاران و فرماندهان وابسته‌ای که در ارتش طاغوت داشت به عنوان ژاندارم منطقه برای صیانت از اهداف استکباری تلاش می‌کرد اما از ماهیت دینی و بدنه مردمی غافل بود و همین مؤلفه‌های دینی، موجب اتصال ارتش به انقلاب شد.

نظری افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی منافقان نیز در تدارک بودند که این ارتش انقلابی را از کشور و مردم بگیرند اما هوشیاری امام (ره) مانع شد و ارتش در دفاع مقدس هویت دینی انقلابی و مردمی خود را تقویت کرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما مفتخر به امنیتی هستیم که محصول تلاش‌های نیروهای مسلح است بیان کرد: در بستری امن خدمتگزار مردم در استان خواهیم بود و موجب افتخار است که نیروهای مسلح در بخش‌های مختلف به خدمت به مردم و مناطق محروم هم می‌پردازند.

یگان‌های نظامی خراسان رضوی نمایش اقتدار را به اجرا گذاشتند

در این مراسم رژه نیروی انتظامی با خودروهای پلیس راهور و یگان ویژه پلیس با خودروهای ضد شورش و سایر تجهیزات برگزار شد.

همچنین در رژه امروز ارتش بخشی از تجهیزات و دستاوردهای نظامی به نمایش گذاشته شد و مردم که با حضور خود حال هوای خاصی به مراسم داده بودند از نمایش اقتدار نیروهای نظامی لذت می‌بردند.



منبع:مهر