نکات مهم در طراحی داخلی مغازه

نکات مهم در طراحی داخلی مغازه

طراحی داخلی مغازه روشی کاربردی جهت جلب مشتری و افزایش درآمد می باشد. از بین اصول طراحی داخلی مغازه می توان به نورپردازی مغازه اشاره کرد.

 

طراحی داخلی مغازه اگر اصولی صورت گیرد، می تواند به جلب نظر مشتری منجر شده و افزایش سود را به همراه داشته باشد. از بین اصول مهم طراحی داخلی مغازه می شود به چیدمان منظم اجناس و کالا ها اشاره کرد. نورپردازی استاندارد از دیگر مراحل دکوراسیون داخلی مغازه است که به بهتر دیده شدن فضای موجود کمک می کند. در کنار طراحی داخلی یک مغازه نباید از طراحی بیرون و نمای آن غافل شد.

 

دکوراسیون و طراحی داخلی مغازه

در حال حاضر و با فعالیت گسترده فروشگاه ها و مغازه ها برای کسب سود بیشتر جذب مشتری اهمیت زیادی دارد. از جمله کارهایی که می توان جهت جلب نظر مشتری انجام داد دکوراسیون داخلی مغازه با کمک طرح های خلاقانه می باشد. از دیگر فواید طراحی دکوراسیون داخلی مغازه می توان به استفاده بهینه از فضای مغازه اشاره کرد. با طراحی و دکوراسیون اصولی و حرفه ای مشتری بیشتری جذب می شود که افزایش سود را به دنبال دارد.

طراحی و دکوراسیون فضاهای مختلف از جمله طراحی داخلی مغازه مبتنی بر یک سری اصول و نکات حرفه ای است که باید مد نظر قرار گیرد. طراحی و دکوراسیون مغازه های کوچک و بزرگ اگر بدون برنامه و طرح باشد تنها هزینه بر بوده و نتیجه مطلوبی به دنبال ندارد.

اهمیت توجه به قفسه بندی در طراحی مغازه

در دکوراسیون مغازه کوچک و بزرگ نکات مختلفی را باید در نظر گرفت که از آن جمله انتخاب قفسه های شیک، جادار و کاربردی می باشد. برای انتخاب قفسه بندی مناسب باید به نوع جنس و کالای عرضه شده توجه نمود. از نکات مهم در طراحی طبقه بندی و قفسه بندی یک مغازه چینش منظم و دسترسی آسان مشتری به اجناس می باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه استفاده از قفسه بندی های کاربردی و شیک، فاصله گذاری قفسه ها و … اهمیت زیادی دارد.

 

چیدمان اجناس و کالا

از اصول مورد توجه در طراحی مغازه دکوراسیون داخلی اجرای چیدمان استاندارد کالا در جهت دسترسی آسان خریدار می باشد. در دکوراسیون و طراحی مغازه باید به نحوه چیدمان اجناس و کالا توجه نمود. برای مثال اجناس پرفروش و محبوب باید در مکانی قرار گیرد که به آسانی دیده شود. چینش اجناس مشابه با برند های متنوع در کنار هم این امکان را به مشتری می دهد که با مقایسه کالا مورد نظر خود را تهیه نماید.

از دیگر اصولی که در طراحی دکور مغازه باید در نظر گرفت، طراحی مسیر رفت و آمد در بین قفسه ها است. طراحی داخلی یک مغازه باید به نحوی باشد که مشتری بتواند آزادانه به بخش های مختلف سر زده و با مشاهده کالا ها خرید خود را انجام دهد.

 

طراحی ویترین مغازه

ویترین مغازه با کالاهایی که نمایش می دهد معرفی کننده مغازه و فروشگاه می باشد. گاه با یک تغییر هر چند کوچک ولی خلاقانه در دکوراسیون ویترین مغازه می توان افراد را ترغیب به بازدید از داخل مغازه نمود. ویترین هر مغازه ارتباط دهنده محیط بیرون و داخل مغازه بوده و از این رو طراحی و دکوراسیون آن سبب جلب مشتری و افزایش فروش می شود. از جمله کار هایی که در راستای طراحی داخلی مغازه و دکوراسیون ویترین می توان انجام داد، استفاده از وسایل دکوری شیک، نورپردازی زیبا و قرار دادن اجناس شیک و برند می باشد.

رنگ آمیزی و نورپردازی

از دیگر کار هایی که می توان جهت دکوراسیون بهتر یک مغازه انجام داد رنگ آمیزی مغازه و توجه به بحث نورپردازی داخل و بیرون می باشد. بهره گیری از تجهیزات روشنایی زیبا و در عین حال کم مصرف، تامین روشنایی نقاط کور مغازه و دکوراسیون بیرون مغازه با لامپ های ال ای دی و چشمک زن بخشی از نکات نورپردازی مغازه محسوب می شود. در کنار نورپردازی اصولی باید از طیف های رنگی مناسب جهت رنگ آمیزی مغازه بهره برد.

با این حال نباید از طراحی نمای بیرونی مغازه که نقش مهمی در جذب مشتری دارد غافل ماند. از آنجا که قبل از اجناس و دکور داخل مغازه، بیرون مغازه در معرض دید می باشد دکوراسیون و طراحی نما مغازه در ترغیب مشتری موثر خواهد بود. از مراحل طراحی نمای مغازه می توان به پوشش فضا بیرون با مصالح مدرن، استفاده از درب های شیشه ای شیک و نورپردازی اشاره نمود.

 

 

 

 

 

 

تگ های خبر:

  • آموزش معماری
  • آموزش رایگان معماری
  • مرکز معماری
  • آموزش آنلاین معماری
  • آموزش معماری با مرکز معماری