انتظامی

هشدار پلیس فتا در خصوص خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی



به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: بر اساس قانون خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع بوده و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مجرمان از هر بستری برای رسیدن به خواسته‌شان استفاده می‌کنند خاطرنشان کرد: این افراد شیاد برایشان مهم نیست که گروه هدف کودکان و نوجوانان هستند و یا اینکه فروش این لوازم جان انسانی را به خطر می‌اندازند.

گودرزی بیان کرد: متأسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بوده‌ایم، لذا خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا کودکان آنها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال خرید و ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند و در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: در این بین مجرمان اینترنتی فرصت طلب نیز بیکار نمی‌نشینند و با تبلیغات دروغین تحت عناوین مختلفی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گفته وی تعدادی از این متهمان در پوشش فروش مواد محترقه و آتش بازی با طراحی درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات کارت بانکی کاربران را سرقت کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می‌کنند و عده‌ای نیز بعد از دریافت وجه کاربران را بلاک کرده و دیگر پاسخگوی آنها نیستند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس را در این خصوص جدی بگیرند زیرا خسارات‌های مالی قابل جبران است اما صدمات جسمی و تلفات جانی قابل جبران نیست و همواره مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  اعلام کنند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا