انتظامی

وقوع ۴۴ درصد تصادفات در نقاط حادثه خیز



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۲۵ درصد از جان باختگان در درون شهر، ۶ درصد در برون شهر و ۱۱ درصد در نقاط حادثه خیز بحرانی درون و برون شهر جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: ۴۴ درصد فقره تصادفات در ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز و پر تصادف رخ می‌دهد و ۲۶.۹ درصد از سرنشینان وسایل نقلیه بر اثر واژگونی جان خود را از دست داده اند که مهمترین عامل برای حفظ جان آن‌ها استفاده از کمربند ایمنی است.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص تحلیل جان باختگان سوانح رانندگی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ گفت: ۵۱ درصد جان باختگان سوانح ترافیکی سر صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند. ۶ درصد در اورژانس و ۴۳ درصد از مصدومین در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند.

وی در خصوص استان‌های دارای بیشترین و کمترین جان باختگان سوانح رانندگی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و کرمان بیشترین جان باخته را داشته و در مقابل استان‌های قم، سمنان، مازندران، اردبیل و لرستان دارای کمترین جان باخته در تصادفات شش ماهه اول سال جاری بودند.

سردار هادیانفر گفت: با تلاش همه جانبه نیروهای پلیس و مشارکت هموطنان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی خصوصاً رعایت ۴ عامل، عدم سرعت و سبقت، خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو در حین رانندگی و بستن کمربند ایمنی بتوانیم شاهد کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی تا پایان سال باشیم.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا