انتظامی

از دستگیری اراذل غرب تهران تا بازدشت سارق با چکهای سرقتی


به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری سارق منزل با اقدام به موقع پلیس

سرهنگ اردشیر نادری اظهار داشت: در پی اعلام یک فقره سرقت منزل در محله نارمک تیم عملیات کلانتری ۱۲۷ نارمک بلافاصله جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مأموران در بررسی اولیه در محل سرقت به هویت و نحوه ورود و سرقت سارق جوان پی بردند بیان داشت: مأموران بلافاصله با اطلاعاتی و مشخصات ظاهری که از سارق بدست آورده بودند با اجرای طرح مهار در محله نارمک، متهم را با هوشیاری زمین گیر و دستگیر کردند.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از داخل کوله پشتی متهم طلاهای سرقت شده و آلات و ادوات سرقت کشف و متهم ۲۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت منزل در محله نارمک معترف شد که کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۴ میلیارد ریال اعلام کردند.

نادری با اشاره به اینکه تلاش برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی شکات دیگر ادامه دارد در پایان خاطر نشان کرد: متهم و پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری اراذل و اوباش مسلح در غرب تهران

سرهنگ غلامرضا صالحی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع یک درگیری در اواخر فروردین ماه در حوالی بازار تهران و متواری شدن متهم اصلی این پرونده موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص این فرد که دارای سوابق متعددی بوده طی یک اختلاف شخصی با حضور در محل اقدام به تیر اندازی کرده و قبل از حضور پلیس از محل گریخته است.

صالحی تصریح کرد: با انجام اقدامات شبانه روزی و پایش های اطلاعاتی سرانجام متهم در حوالی غرب تهران شناسایی و در یک اقدام ضربتی صبح روز شانزدهم خرداد ماه در حالی که قصد ترک مخفیگاه خود را داشت دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش یک قبضه سلاح جنگی کشف شد.

رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی تهران در پایان با اشاره به اینکه متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی به دادسرا معرفی شد خاطر نشان کرد: یکی از مأموریت‌های مهم پلیس برخورد با برهم زندگان نظم و آسایش شهروندان بوده و کسانی که بخواهند این امر را به مخاطره بیاندازند با برخورد قانونی از سوی پلیس مواجه خواهند شد.

مصرف چک‌های سرقتی، سارق را لو داد

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند بیان داشت: بیست و یکم شهریور ماه سال گذشته پرونده‌ای مبنی بر سرقت خودرو در کلانتری ۱۶۳ ولنجک تشکیل شد و با دستور قضائی پرونده برای کشف و پی جویی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی در تحقیقات به عمل آمده اظهار داشت، بیستم شهریور ماه خودرو پژو پارس اش در سعادت آباد به همراه کارت خودرو، بیمه نامه و دسته چک بانکی که در داخل خودرو بوده، سرقت شده است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: کلیه اقدامات لازم پلیسی به عمل آمد، که در این ارتباط شخصی به هویت داود سه برگ از چک‌های مسروقه را به بانک ارائه می‌کند لذا نامبرده طی هماهنگی‌های به عمل آمده قضائی به این یگان احضار می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: از داود تحقیق که اعلام داشت، چک‌ها را از شخصی به هویت اسماعیل دریافت کرده است. در ادامه اسماعیل شناسایی و دستگیر و به جرم خود معترف گردید و متهم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

سارقان منزل شمال تهران بازداشت شدند

سرهنگ کارآگاه سیدعلی شریفی بیان داشت: حسب شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت منزل پرونده‌ای در کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا تشکیل شد و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه دوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: در پی جوئی های انتظامی شاکی مشخص شد، یازدهم آبان ماه سارقان از طریق بالکن با شکستن قفل درب وارد منزل وی شده و اموالی شامل طلاجات، ساعت مچی و … جمعاً به ارزش تقریبی ۱۳۰ میلیون تومان سرقت کرده اند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با وصول پرونده تحقیقات لازم در خصوص شناسایی سارق یا سارقان و کشف جرم انجام گرفت که با بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی پی جویی جرم هویت مرتکب به نام عزیز که از مجرمان سابقه دار بود شناسایی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اقدامات قانونی و پلیسی جهت دستگیری متهم انجام و مشخص شد، متهم به همراه یکی از دوستانش بنام امیر توسط کلانتری ۱۳۹ مرزداران به اتهام دیگری دستگیر شده اند که سریعاً هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی انجام و متهمان با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با صدور قرار تأمین کیفری متناسب در اختیار پایگاه دوم آگاهی قرار گرفتند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: در تحقیقات انجام شده، متهم منکر سرقت بوده، لیکن با توجه به مستندات موجود و غیرقابل انکار، به بزه منتسبه و سرقت از منزل شاکی اعتراف کرد و شیوه و شگرد خود را اینگونه عنوان نمود که در ساعات اولیه بعد از غروب آفتاب از خلوتی محل‌ها استفاده کرده و سرقت را مرتکب شده اند.

به گفته سرهنگ شریفی در حال حاضر متهم و همدستش در پایگاه دوم آگاهی تحت نظر است و تحقیقات تکمیلی با هدف کشف سایر جرایم احتمالی از سوی ایشان کماکان در دستور کار است.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا