مهارت آموری

چهار هزار و ۲۰۰ سرباز در کرمانشاه آموزش مهارتی دیدند



«علی‌اکبر والی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برگزاری اولین مرحله این طرح  در استان، افزود: تا پایان سال، هر ماه ۲۹۳ نفر از کارکنان نظام وظیفه پادگان شهدای دولت، ۱۴۷ نفر از پادگان ثابتخواه و ۵۰۰ نفر از پادگان شهید رجایی در قالب این طرح آموزش داده خواهند شد.

او تصریح کرد : در سه ماه اردیبهشت، خرداد و تیر در مجموع یک هزار و ۴۸۱ نفر از پادگان شهدای کرمانشاه، ۸۲۵ نفر از پادگان شهید ثابت خواه و یک هزار و ۹۷۵ نفر از پادگان شهید رجایی توسط مرکز آموزش های تخصصی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه تحت آموزش قرار گرفتند.

وی افزود: اجرای طرح سرباز ماهر از سوی وزارت ورزش و جوانان طی تفاهم نامه ای به جهاد دانشگاهی واگذار شده است و اکنون جهاد دانشگاهی مجری برگزاری این طرح در کشور است.

والی با بیان اینکه آموزش‌های طرح در ۲ دسته «مهارت های زندگی» و «آشنایی با مهارت عمومی اشتغال و کارآفرینی» ارائه می شود، گفت: در بحث مهارت های زندگی، سرفصل‌هایی از جمله همدلی و خودآگاهی، ارتباط موثر و ارتباط بین فردی، مدیریت هیجان و مدیریت استرس، مهارت مدیریت زمان، تفکر انتقادی، حل مسئله، آشنایی با قانون اساسی، سواد مالی، سواد رسانه‌ای و فضای مجازی به کارکنان وظیفه نیروهای مسلح آموزش داده می‌شود.

وی افزود: همچنین در بحث مهارت عمومی اشتغال و کارآفرینی نیز سرفصل هایی مانند کلیات آشنایی با برنامه ریزی شغلی، رزومه نویسی و  مصاحبه شغلی، آشنایی با مراحل کسب و کار، مهارت بازاریابی و فروش و قوانین کسب و کار آموزش داده می‌شود.

این مسئول یادآور شد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، نحوه برگزاری این آموزش‌ها به صورت ارائه کتاب و برگزاری جلسات حضوری رفع اشکال با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود.

والی افزود: تمام آموزش‌ها در این طرح در بدو خدمت ارائه می‌شود تا نقشی در ارتقا مهارت های اولیه کارکنان وظیفه داشته باشد و در ادامه آموزش های دیگری در حین و بعد از خدمت توسط ستاد کل نیروهای مسلح ارائه می شود تا در نهایت یک سرباز بتواند مهارت‌های لازم را برای زندگی و راه اندازی یک کسب و کار به دست آورد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا