کارت واکسن کرونا شیوه جدید کلاهبرداران



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ احسان آنقی اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا طی ۲ سال اخیر در جهان و انجام واکسیناسیون در راستای پیشگیری از این بیماری منحوس طی هفته‌های اخیر برخی از افراد سود جو و فرصت طلب اقدام به کلاهبرداری در این زمینه می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع که برخی از کشورهای خارجی، به خصوص کشورهای عربی تنها به افرادی که با واکسن‌های مشخصی واکسینه شده اند مجوز حضور و تردد در آن کشور را صادر می‌کنند، سودجویان در کمین نشسته از این فرصت استفاده کرده و از راه دلالی و جعل کارت واکسن مبالغ هنگفتی را به جیب بزنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: مجرمان سایبری برای فروش کارت واکسن جعلی از برنامه‌هایی چون اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌کنند و با اعلام این موضوع که توانایی ارائه کارت واکسن معتبر را دارند، اقدام به ترغیب افراد به واریز وجه می‌کنند.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: به هیچ وجه به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنید و در نظر داشته باشید به راحتی می‌توان فردی که واکسن زده و نزده را با ورود کد ملی در سامانه وزارت بهداشت راستی آزمایی کرد و فقط نام افرادی که واکسن زده باشند در این سامانه قید شده است.

وی عنوان کرد: تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت است که از طریق سامانه مشخصی صادر شده است و به هیچ وجه نباید به لینک‌هایی که در پیامک برای شما ارسال می‌شود مراجعه کنید.

سرهنگ آنقی در خصوص تعیین اصالت کارت واکسن دیجیتال گفت: کاربران کافی است بارکد دوبعدی مندرج روی کارت واکسن دیجیتال خود را توسط یک گوشی تلفن همراه هوشمند اسکن کنند تا از اصلی یا جعلی بودن آن مطلع شوند.



منبع:مهر