کاهش ۲۳ درصدی تصادفات فوتی/ طرح ویژه پلیس برای بازگشایی مدارس



به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: با توجه به اینکه تعطیلات به اتمام رسیده، حجم سفرها کمتر شده است اما همچنان برخی از محورها درگیر حجم برگشت مسافران هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی محورها همچنان با موج برگشت مواجهیم اما هیچ نقطه‌ای درگیر ترافیک سنگین نیست حتی جاده چالوس هم که هر ساله در این بازه زمانی دارای ترافیک بود، ترافیکش روان گزارش می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا افزود: ورودی به کلانشهرها به ویژه تهران با بار ترافیک صبحگاهی درگیر بوده است و دلیل آن هم بازگشایی مدارس و ادارات بود البته فقط ورودی به کلانشهرها ترافیک نداشته و سفرهای درون شهری هم افزایش داشته است.

شیرانی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: پیش‌بینی می‌شود در ابتدای صبح، ظهر و بعدازظهر شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین باشیم. به هموطنان توصیه می‌کنم با مدیریت کردن زمان سفر و استفاده از محورهای جایگزین شهری، در نظم‌بخشی به رفت‌وآمد سفرهای درون شهری کمک کنند.

وی اظهار کرد: کماکان در برخی از استان‌ها به ویژه استان‌های شمالی و زیارتی مسافرینی هستند که از ۲۵ اسفندماه به آن استان سفر کرده اما هنوز به شهر مبدأ خود بازنگشتند.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، اوج سفر فروکش کرده و از روز ششم فروردین ماه روند نزولی سفرها ادامه داشته است.

ترافیک در تمامی جاده‌ها روان است

شیرانی با اشاره به اینکه ترافیک در حال حاضر در تمامی جاده‌ها روان است، گفت: هیچ محدودیت جاده‌ای چه در جاده‌های شمالی و چه سایر محورها نداریم. پیش‌بینی می‌شود با توجه به حجم سفرها، نیازی به ایجاد محدودیت نباشد.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: پلیس‌های راهور شهرستان‌ها اقداماتی را برای بازگشایی مدارس که مانند هر سال در اول مهرماه پیش‌بینی می‌شود، به کار گرفته تا بتوانند ترافیک اطراف مراکز آموزشی را کنترل کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا ادامه داد: به همین منظور طرح ویژه ترافیکی در اطراف مراکز آموزشی تدوین شده تا هم برای شروع صبح و هم خاتمه مدارس، ترافیک مدیریت شود.

شیرانی با اشاره به آمار تصادفات در سفرهای نوروزی گفت: با همکاری تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها خوشبختانه امسال با کاهش تصادفات فوتی همراه بودیم. تصادفات فوتی در نوروز ۱۴۰۱، ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان با اشاره به طرح ویژه نوروزی پلیس و اهدای جایزه به رانندگانی که هیچ تخلفی از آنها در طول سفرشان ثبت نشده باشد، گفت: آمار بیانگر آن است که تخلفات کاهش زیادی داشته و امسال شاهد نظم ترافیکی بهتری نسبت به سال‌های قبل بودیم.



منبع:مهر