کاهش ۴۳ درصدی آمار جان باختگان علی رغم افزایش سفرهای نوروزی



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سردارحسین اشتری در حاشیه اولین جلسه قرارگاه نوروزی سال ۱۴۰۱ در ستاد فرماندهی انتظامی کشور با تبریک فرا رسیدن بهار نو و آغاز سال جدید اظهار داشت: وظایف و مأموریت هایمان را در قبال شعار سال (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی) احصاء و عملیاتی می‌کنیم و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری “مدظله العالی” را بر خود فرض می‌دانیم و از همه ظرفیت‌ها برای ایفا نقش بهینه بهره می بریم.

وی از افزایش ۴۱ درصدی ترددها در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی با کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای و ثبت ۳۲ میلیون تردد (رفت و برگشت) از آغاز فعالیت قرارگاه نوروزی پلیس تاکنون خبر داد.

اشتری گفت: طی روزهای پایانی هفته اول تعطیلات نوروزی، شاهد آغاز موج بازگشت‌ها به استان‌های مبدا هستیم و ضمن توصیه به همکارانم برای انجام وظایف در چارچوب قانون و اخلاق، از مردم نهایت همکاری با فرزندان خود در فرماندهی انتظامی را خواهانم.

فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تاکید بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان تصریح کرد: علی رغم افزایش ۱۸ درصدی وقوع تصادفات در جاده‌های کشور شاهد کاهش ۴۳ درصدی آمار جان باختگان در این سوانح بودیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به حضور شبانه روزی بیش از ۲۰۰ هزار نفر از کارکنان مجموعه انتظامی در طرح نوروزی برای تسهیل در تردد و ارائه خدمات به شهروندان و مسافران در اقصی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش چشمگیر مسافرت‌های نوروزی تعداد مصدومان جاده‌ای ۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سردار اشتری با اشاره به اینکه تلاش برای توسعه امنیت اخلاقی در جامعه رویکرد همگانی می‌باشد، بر تشدید نظارت بر فعالیت اصناف به منظور رعایت ملاحظات امنیت اخلاقی همزمان با فعالیت‌هایشان در همه ایام به ویژه نوروز تاکید کرد.

وی افزود: مجموعه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی در اقصی نقاط کشور برای ارائه خدمات و تأمین نیازهای مسافران و شهروندان اقدام به استقرار ایستگاه‌های نوروزی در ورودی شهرها کرده است.

وی عنوان داشت: بیش از ۲۲ هزار واحد گشتی پلیس (موتوری، خودرویی و پیاده) در راستای تأمین و حفظ نظم و امنیت و به شهروندان و مسافران عزیز در ایام نوروز به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی هستند.



منبع:مهر