انتظامی

کشف سلاح‌های جنگی در پایتخت/ دستگیری سارق حین استعمال موادمخدر


به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

سرقت ۱۵ میلیاردی سارقان حرفه‌ای

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی بیان داشت: با شکایت مال باخته‌ای در آبان ماه سال گذشته و اعلام سرقت اموال با ارزش از منزلش، بررسی موضوع در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی اظهار داشت، به علت بیماری مدتی را در منازل برادر و خواهرم در شهرستان کاشان سپری کردن و هر از گاهی به منزل خودم واقع در “درکه” مراجعه می‌کردم. چند روز قبل یکی از همسایگان تماس گرفت و بیان داشت افراد مشکوکی در نزدیکی منزل شما تردد دارند که سریعاً به منزل مراجعه و مشاهده کردم تمامی اموال منزلم شامل طلاجات، وجه نقد و چندین تخته فرش دستباف به ارزش ۱۵ میلیارد ریال توسط سارقان به سرقت رفته است.

دالوند تصریح کرد: در گام اول کارآگاهان تحقیقات محلی را آغاز و با بررسی صحنه جرم و همچنین پایش فیلم دوربین‌های مشرف به محل وقوع جرم موفق به کشف سرنخ‌های متعدد می‌شوند که حاکی از آن بود ۲ سارق طی چندین نوبت اموال شاکی را از منزلش خارج کرده اند که در حین خروج تعدادی از همسایگان متوجه موضوع سرقت شده ولی سارقان قبل از دستگیری توسط شهروندان سوار بر خودرو ساینا سفید رنگ شده و محل را ترک کرده اند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با جمع بندی سرنخ‌های موجود هویت و مخفیگاه هر ۲ سارق شناسایی و کارآگاهان پس از هماهنگی‌های قضائی موفق شدند در یک عملیات ضربتی متهمان را دستگیر و به این پایگاه انتقال دهند.

دالوند افزود: متهمان پس از دستگیری لب به اعتراف گشوده و اظهار داشتند بدلیل اعتیاد از محل کار خود اخراج شده و جهت رفع نیاز مالی و تهیه مواد مخدر با همکاری یکدیگر سرقت را انجام داده اند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با اعتراف صریح متهمان متهمان در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

دستگیری ۴ مالخر خارجی

سرهنگ پیمان لطیفی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: عملیات کلانتری پایانه مسافربری غرب تهران حین گشت زنی‌های هدفمند، به ۴ جوان ۲۰ الی ۲۵ ساله که با مشاهده مأموران تغییر مسیر دادند مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران متهمان را زیر نظر گرفتند افزود: در یک عملیات غافلگیرانه هر ۴ متهم دستگیر و در بازرسی اولیه از هر متهم یک دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی با برندهای مختلف کشف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات اولیه پلیسی به بزه انتسابی و خرید گوشی‌های تلفن همراه سرقتی از سارقان معترف می‌شوند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: با شناسایی مال باختگان هر ۴ مال باخته به کلانتری دعوت شدند و اموال کشف شده تحویل آنان شد.

سرهنگ لطیفی با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد در پایان خاطر نشان کرد: پرونده متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارقان خودرو در حال استعمال مواد مخدر

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری یافت آباد حین گشت زنی و پیشگیری از سرقت در محله یافت اباد در حال گشت زنی بودند که به یک دستگاه خودرو سواری پراید که در کنار پارک پارک شده و راننده و سرنشین خودرو در داخل خودرو حضور داشتند، مشکوک شدند.

وی با بیان اینکه مأموران ابتدا شماره پلاک خودرو را استعلام که به سرقتی بودن خودرو پی می‌برند افزود: طرح مهار سارقان عملیاتی و در یک عملیات پلیسی راننده و سرنشین خودرو که در حال استعمال مواد مخدر بودند دستگیر می‌شوند و در بازرسی اولیه از داخل خودرو آلات و ادوات مورد نیاز سرقت خودرو نیز کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان ۳۸ و ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به بزه انتسابی و سرقت خودرو از محله مرتضی گرد اعتراف و متهمان به کلانتری به همراه خودرو کشف شده انتقال یافتند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه با شناسایی مالک خودرو، مال باخته به کلانتری دعوت شد، افزود: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

دستگیری سارق خودرو ساعاتی پس از سرقت

سرهنگ بهمن ساکی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: تیمی از مأموران عملیات کلانتری ستارخان به صورت ویژه در حال گشت زنی و پیشگیری از سرقت در محله ستارخان بودند که به یک دستگاه خودرو پراید که راننده آن، به صورت غیر عادی در حال تردد بود، مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران ابتدا شماره پلاک خودرو را استعلام و به سرقتی بودن خودرو پی می‌برند افزود: گشت کلانتری سریعاً وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز و شلیک تیر هوایی خودرو متوقف و راننده آن دستگیر شد.

رئیس کلانتری ستارخان به بررسی از داخل خودرو اشاره کرد و ادامه داد: از داخل خودرو تعدادی ابزار و آلات سرقت خودرو کشف و متهم ۳۰ ساله در همان بازجویی اولبه سرقت خودرو در محله مهر آباد جنوبی اعتراف کرد.

سرهنگ ساکی با اشاره به اینکه مالک خودرو شناسایی و برای تحویل خودرو به کلانتری دعوت شد گفت: تحقیقات بیشتر برای کشف سایر جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

کشف سلاح‌های جنگی در پایتخت/ دستگیری سارق حین استعمال موادمخدر

اجرای طرح مقابله با مالخران تلفن همراه سرقتی

سرهنگ سعد الله گزافی در توضیح این خبر گفت: با تجمیع پرونده‌های مشابه و رصدهای اطلاعاتی مشخص شد که تعدادی افراد در محل‌های مشخصی به مالخری اموال مسروقه می‌پردازند و سارقان با تردد در این مکان‌ها اموال سرقتی را به قیمت ناچیزی می‌فروشند.

وی گفت: یکی از عوامل افزایش سرقت، سهولت فروش اموال به سرقت رفته توسط سارقان می‌باشند و این افراد با اطمینان از اینکه اموال سرقتی را به راحتی قادر به فروش خواهند بود بر تعدد و تکرار جرم اصرار ورزیده با افزایش سرقت‌های مانند موبایل قاپی به سهولت در فروش مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حساسیت موضوع، اجرای طرح مقابله با خریداران تلفن‌های همراه مسروقه اکنون در جنوب تهران در حال اجراست، افزود: کارآگاهان این پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی نقاط جرم خیز در محدوده خیابان‌های مولوی، شوش و خیابان حضرتی موفق به شناسایی و دستگیری ۱۵ مالخر اموال مسروقه شدند.

جانشین پلیس آگاهی تهران بیان کرد: ۸ تن از متهمان سابقه دار بودند و در بررسی‌های بیشتر از متهمان ۱۹ دستگاه انواع گوشی موبایل مسروقه کشف و توقیف شد.

گزافی در پایان به ادامه این طرح اشاره کرد و گفت: شناسایی مال باختگان و مالکان اصلی تلفن‌های همراه کشف شده در دستور کار قرار دارد.

کشف ۲ قبضه سلاح جنگی در غرب تهران

سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در اواخر هفته گذشته خبری در خصوص فروش سلاح جنگی در فضای مجازی توسط یک کاربری اینستاگرامی دریافت کردیم و مشخص شد که متهم در این ۲ هفته اخیر به فعالیت‌های غیر قانونی پرداخته و با ترفندهای مختلف خریداران را اغفال و با جلب اعتماد به فروش سلاح گرم می‌پردازد.

وی عنوان کرد: در تحقیقات بعدی مشخص شد این فرد به تازگی به شهرهای غربی کشور مراجعه کرده است و پس از تهیه سلاح جنگی در حال بازگشت به شهر تهران می‌باشد.

رئیس مرکز عملیات امنیت عمومی تهران تصریح کرد: با مراقبت‌های ویژه پلیسی و اخذ دستور قضائی ۲ تیم با همکاری مأموران پایگاه دوم این پلیس به محورهای مواصلاتی غرب تهران اعزام و متهم در حالی که از یکی از مبادی‌های ورودی وارد شهر تهران شده بود با یک تعقیب و مراقبت چندساعته در حوالی میدان آزادی دستگیر و از وی ۲ قبضه سلاح جنگی به همراه ۴ خشاب و ۴۰ عدد فشنگ کشف شد.

این مقام انتظامی در پایان به اعتراف متهم به بزه انتسابی اشاره کرد و گفت: متهم برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری سایر افراد مرتبط با این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا