کشف و ضبط هزار و ۹۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری



به گزارش خبرنگار مهر، سردار منوچهر امان اللهی ظهر یک شنبه در جمع خبرنگاران به ضرورت استفاده از ظرفیت مردم در حوزه امنیت اشاره کرد و اظهار کرد: ۲۶۳ برنامه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در استان با رعایت کامل پروتکل بهداشتی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: تجلیل از فعالان نمونه ترافیکی، برگزاری رزمایش موتورسیکلت سواران قانون مند، برگزاری یادبود حوادث ترافیکی، تجلیل از نیروهای انتظامی، پیاده روی خانوادگی، نشست با نخبگان و افراد اثر گذار در حوزه امنیت استان از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در چهارمحال و بختیاری است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری به کاهش سه درصدی سرقت در استان اشاره کرد و گفت: کشف سرقت در این استان با ۲۱ درصد افزایش همراه بوده است.

سردار امان اللهی با بیان اینکه دستگیری مجرمان در حوزه‌های مختلف ۲۰ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: طی شش ماه گذشته ۲۴ باند سرقت در چهارمحال و بختیاری شناسایی و متلاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر اماکن عمومی و صنفی از ابتدای سال در استان ۱۹ درصد رشد دارد، افزود: ۱۴ هزار تذکر در خصوص تخلفات صنفی به متخلفان داده شده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیشترین تصادفات در استان در مسیرهای فرعی و بر اثر بی احتیاطی رانندگان است، گفت: نسبت به زمان مشابه سال گذشته فوتی تصادفات هفت درصد افزایش یافته است.

سردار امان اللهی به قاچاق کالا اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال ۵۹۲ میلیارد ریال کالا قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه کالای قاچاق کشف شده لوازم خانگی، دستگاه‌های صوتی و تصویری و لوازم آرایشی است، عنوان کرد: از ابتدای امسال ۳۰۳ پرونده در حوزه قاچاق کالا در استان ایجاد شده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری به تشکیل ۶۳ پرونده در حوزه جرایم اقتصادی در استان اشاره کرد و افزود: بیش از هزار و ۹۵۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

سردار امان اللهی با بیان اینکه کشف مواد مخدر هشت درصد در چهارمحال و بختیاری افزایش یافته است، تصریح کرد: بیش از دو هزار نفر معتاد، خرده فروش و قاچاقچی در این استان دستگیر شده است.



منبع:مهر