کشف ۱۴۰۶ تن کالای اساسی احتکاری در شبانه روز گذشته



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سردار غلامرضا رضائیان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی مطالبات به حق مردمی مبنی بر مقابله و مبارزه با احتکارکنندگان کالاهای اساسی و معیشت محور مردم، تشدید اقدامات مقابله‌ای در این خصوص همچنان در کشور در حال اجراست.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با تشکیل یک هزار و ۱۷۱ گروه مشترک در بازدید از یک‌هزار و ۶۱۹ مرکز عمده توزیع و نگهداری کالاهای اساسی، ۱۵ مرکز و انبار متخلف که به قصد گران فروشی و اخلال در نظام عرضه و تقاضا، کالاهای اساسی و معیشت محور مردم را احتکار کرده بوده اند را شناسایی کردند.

فرمانده قرارگاه امین تصریح کرد: کارآگاهان در بازدید و بازرسی از مراکز و انبارهای مذکور یک هزار و ۴۰۶ تن انواع کالای ضروری و اساسی احتکاری معیشت محور از قبیل گوشت و مرغ، برنج، قند و شکر، گندم و آرد، روغن خوراکی، نهاده دامی و کشاورزی، ۲۳ هزار و ۶۴۵ لیتر مواد شوینده به همراه لاستیک خودرو، انواع کنسرو، انواع دارو و لوازم خانگی و … را کشف کردند.

سردار رضائیان با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش کالاهای مکشوفه را ۳۶۴ میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این خصوص ۱۱۱ متهم دستگیر، ۶۴ دستگاه خودرو توقیف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی متهمان تحویل مراجع قضائی، خودروها روانه پارکینگ و انبارها و مراکز متخلف هم پلمب شدند.

فرمانده قرارگاه امین در پایان با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی در راستای مقابله و مبارزه با احتکارکنندگان همواره در کنار مردم است از هموطنان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی و مشکوک موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.



منبع:مهر