انتظامی

کشف ۲ کارگاه تولید مشروب در پایتخت/ پلیس نقشی در رضایت‌گیری ندارد



به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در نمایشگاه طرح رعد در جمع خبرنگاران گفت: مرحله ۵۴ طرح رعد (نخستین مرحله از این طرح در سال ۱۴۰۱) با هدف برخورد با سارقان، مالخران، قاچاقچیان کالا و مواد مخدر توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ به اجرا درآمد.

وی افزود: امسال بحث ناامن‌سازی مراکز و پاتوق مجرمان در دستور کار پلیس تهران بزرگ قرار گرفته است و ۱۰۳ مورد از پاتوق سارقان و مالخران و ۱۵ مغازه که مرکز مالخری بود در مرحله ۵۴ طرح رعد مورد ضربه پلیس قرار گرفتند.

رحیمی ادامه داد: در این مرحله از طرح رعد ۷۱۲ سارق، مالخر و دیگر متهمان بازداشت و ۲۶ باند منهدم شدند و ۲ هزار و ۳۳۵ سرقت کشف شد که ارزش آن‌ها حدود ۲۷ میلیارد تومان است.

رئیس پلیس تهران بیان کرد: در این طرح، ۳۰ درصد سارقان در حوزه قطعات و محتویات وسایل نقلیه، ۲۳ درصد سارق در حوزه سرقت اماکن، ۱۷ درصد سرقت در معابر، ۹ درصد در امر قاپ‌زنی و موبایل‌قاپی، ۶ درصد سارق منزل و ۱۵ درصد سارق وسیله نقلیه و مغازه فعال بودند.

کشف ۸۳ سلاح سرد و جنگی در پایتخت طی ۲۴ ساعت

به گفته وی در این طرح پنج قبضه سلاح جنگی و ۶۸ قبضه سلاح سرد کشف شد همچنین ۱۶ هزار و ۴۹۵ انواع و اقسام کالای قاچاق کشف شد.

رحیمی خاطرنشان کرد: در طرح مذکور در حوزه یکی از سرکلانتری‌ها بالغ بر ۳ هزار و ۵۶۳ لیتر مشروبات الکی از دو کارگاه بزرگ تولید مشروبات الکی کشف شد.

رئیس پلیس تهران در حاشیه این طرح درباره تکرار جرم توسط مجرمان و تجری مجرمان اظهار کرد: تکرار جرم و تعدد انجام جرم توسط یک مجرم، خود زمینه ارتقا شدت برخورد با مجرمان را فراهم می‌کند که باید مدنظر قرار گیرد و ما نیز در پرونده‌های ارسالی به مراجع قضائی، این سوابق را لحاظ می‌کنیم اما اینکه چه تصمیمی گرفته شود، در اختیار پلیس نیست.

وی تصریح کرد: همچنین اخیراً باب شده که مجرمان را به دنبال رضایت‌گیری از شکات می‌فرستند و همین بعضاً باعث شده که این افراد با گستاخی تمام شکات را تهدید کنند که به نظر می‌رسد برای این قضیه نیز باید فکری جدی شود همچنین باید متذکر شوم که پلیس نه متهمی را به دنبال رضایت‌گیری می‌فرستد و نه آدرس و اطلاعات شکات را به متهمان می‌دهد.

این مقام انتظامی درباره اقدامات پلیس در برخورد با روزه‌خواری نیز گفت: حتماً و قطعاً همه ما باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم، پلیس نیز در دو بخش اقدامات پیشگیرانه و کنترلی، فعالیت‌های خود را در این ایام انجام می‌دهد. وضعیت در تهران خوب است و انصافاً مردم نیز این موضوع را رعایت می‌کنند.

رحیمی با اشاره به مضاعف شدن کار پلیس در ایام ماه مبارک رمضان، بیان کرد: برقراری امنیت مجالس جزو مأموریت‌هایی است که علاوه بر اقدامات جاری، به مأموریت‌های پلیس اضافه می‌شود همچنین درباره شب‌های احیا تمهیدات ویژه‌ای داریم و در این شب‌ها به طور کامل تا سحر آماده‌باش صددرصد خواهیم بود.

مشکلی در خصوص اتباع افغانستانی نداریم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی درباره برخورد پلیس با اتباع افغانستانی در تهران، گفت: ما اتباع افغانستانی را مهمان عزیز خود می‌دانیم و احترام به آن‌ها از وظایف تمام افراد در نظام جمهوری اسلامی ایران است و هیچ مشکل خاصی در پایتخت درباره اتباع بیگانه نداریم و همه موضوعات تحت کنترل است.

وی از هموطنان ایرانی و اتباع غیرایرانی خواست به توطئه‌های استکبار که قصد درگیری و تفرقه بین دو ملت دوست و مسلمان ایران و افغانستان را دارند، توجه نکنند و یادآور شد: مردم نباید به فضاسازی‌هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، توجه کنند، عزیزان افغانستانی مورد تکریم قرار دارند البته پلیس کنترل‌های لازم را بر آن‌ها دارد و احترام آن‌ها به طور کامل مدنظر ما است.

وی درباره رصد و کنترل بازار ارز نیز عنوان کرد: فعلاً مطلب خاصی درباره بازار ارز نداریم اما طبیعتاً یکی از وظایف پلیس کنترل بازار ارز و افرادی است که قصد سوداگری را در این بازار داشته باشند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا