کشف ۴۸ دستگاه انواع ابزار کار در جنوب تهران/ دستگیری زورگیران


به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

انهدام باند سارقان تلفن همراه

سرهنگ کارآگاه گودرز داوری بیان داشت: چهارم اسفند ماه پرونده‌ای با موضوع موبایل قاپی به همراه یک نفر متهم به هویت علی ۲۲ ساله از طریق کلانتری ۱۰۴ عباس آباد برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یازدهم پلیس آگاهی ارسال شد.

وی عنوان کرد: مفاد پرونده حکایت از آن داشت؛ متهم فوق با ظاهری مشکوک در حال پرسه زنی بوده و به محض رؤیت مأموران متواری گشته و نهایتاً با تعقیب و گریز انجام شده وی دستگیر می‌شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: از متهم کیسه‌ای حاوی چندین دستگاه گوشی تلفن همراه کشف که وی اظهار می‌کند به دلیل اختلاف حساب با دوستش، آنها را از وی گرفته است.

رئیس پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با توجه به عدم داشتن رمز عبور ۲ دستگاه از گوشی‌ها، ضمن تماس با مخاطبان آنها، مشخص شد همه گوشی‌ها مسروقه می‌باشند و متهم ناگزیر به ارتکاب چندین فقره سرقت گوشی تلفن همراه با همدستی افرادی دیگر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این رابطه با انجام تحقیقات نامحسوس، برآوردهای اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، همدست وی به هویت محمد ۳۹ ساله که از سارقین حرفه‌ای و شناخته شده بوده شناسایی و با اخذ دستور قضائی وی نیز طی عملیاتی منسجم در خیابان قیام دستگیر شد.

داوری افزود: مأموران برای دستگیری خریدار اموال مسروقه به هویت مراد ۴۱ ساله در خیابان مولوی اقدام و موفق شدند وی را نیز دستگیر و در بازرسی بدنی به عمل آمده، ۲ دستگاه گوشی و ۸ عدد رم مسروقه کشف کردند.

رئیس پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: متهمان در بازجویی‌های تکمیلی به ارتکاب ۳۰ فقره موبایل قاپی در سطح شهر تهران اعتراف که با تلاش و پیگیری کارآگاهان پایگاه تاکنون ۱۹ تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

به گفته این مقام پلیسی با توجه به تحت نظر بودن سارقان، اقدامات پلیسی به منظور شناسایی کامل مال باختگان با قوت ادامه دارد.

دستگیری سارقان انبار پوشاک

سرهنگ کارآگاه حیدر گودرزی بیان داشت: بیست و نهم اسفند ماه یکی از شهروندان به پایگاه نهم پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد، ۲ روز قبل هنگام مراجعه به انبار متوجه شدم قفل درب تخریب و سارق یا سارقان پس از ورود به انبار و تخریب سایر درب‌ها پوشاک موجود در انبار را به ارزش تقریبی ۵ میلیارد ریال سرقت کرده اند.

وی عنوان کرد: پیگیری‌های پلیسی درجهت کشف سرنخهای احتمالی از سوی تیم مبارزه با سرقت اماکن پایگاه معمول، و با تلاش بی وقفه کارآگاهان سرنخ‌های متعددی از سارقان بدست می‌آید.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: کارآگاهان با کنار هم قرار دادن سرنخ‌های بدست آمده موفق به شناسایی هویت سارقان که سه نفر بودند می‌شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انعکاس موضوع به مرجع قضائی، دستور دستگیری متهم ۵۷ ساله صادر شد که با، دستگیری وی در تحقیقات پلیسی ابتدا منکر هرگونه سرقتی شده، لیکن پس از مواجهه با ادله‌های متقن کارآگاهان ناگزیر لب به اعتراف گشوده و به سرقت از انبار شاکی به اتفاق پسرش به نام امیر و دوست پسرش به نام جمشید اعتراف کرد

گودرزی افزود: در ادامه امیر که متواری شده بود با تعقیب کارآگاهان در یک عملیات پلیسی دستگیر و او نیز به مشارکت در سرقت اعتراف کرد و محل اختفای اموال مسروقه را نیز لو داد که کلیه اموال سرقتی کشف و پس از سیر مراحل قانونی با دستور قضائی به مال باخته مسترد شد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: این پدر و پسر با دستور مرجع قضائی روانه زندان شدند و اقدامات برای دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

کشف ۴۸ دستگاه انواع ابزار کار در جنوب تهران

سرهنگ رسول بهرامی اظهار داشت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر خرید و فروش اموال سرقتی در محله “نعمت آباد” رسیدگی و دستگیر مالخران در دستور کار عملیات کلانتری این محل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهمان مراجعه و در یک عملیات منسجم پلیسی هر ۲ متهم غافلگیر و دستگیر شدند و از مخفیگاه متهمان تعداد ۴۸ دستگاه انواع ابزار کار شامل سنگ فرز، دریل، گردبر، میخ کوب هیلتی و..کشف شد.

سر کلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهمان ۴۲ و ۴۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و خرید و فروش اموال سرقتی از سارقان در جنوب تهران معترف و تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ بهرامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند در پایان خاطر نشان کرد: متهمان که سابقه دستگیری در این خصوص و تحمل حبس در زندان را داشتند به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف انبار بزرگ کالای قاچاق در شرق تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر نگهداری و دپوی کالای قاچاق در محله “حکیمیه” رسیدگی به موضوع در اختیار تیمی از مأموران کلانتری این محل قرار گرفت و تحقیقات میدانی آغاز شد.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی روز گذشته تیمی از مامورن به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات منسجم پلیسی، ۸۳ دستگاه انواع کولر گازی خارجی و قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی کشف و مالک انبار کالا دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و نگهداری و دپوی کالای قاچاق و توزیع در بازار تهران معترف شد و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه خرید و فروش کالای قاچاق تهدید بزرگی برای امنیت اقتصادی کشور می‌باشد در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۴۸ دستگاه انواع ابزار کار در جنوب تهران/ دستگیری زورگیران

دستگیری زورگیران مسافرکش نما

سرهنگ ضرغام آذین اظهار داشت: تیم عملیات کلانتری وردآورد حین گشت زنی به راننده و ۲ سرنشین یک دستگاه خودروی سواری که با مشاهده مأموران تغییر مسیر داده مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران در استعلام پلاک خودرو به سرقتی بودن آن پی می‌برند افزود: سریعاً وارد عمل شده و با اجرای طرح مهار در یک تعقیب و گریز و شلیک چند تیر خودرو متوقف و سارقان که قصد متواری شدند را داشتند با درایت مأموران دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی از خودرو یک دستگاه تلفن همراه سرقتی دو قبضه انواع سلاح سرد کشف شد که متهمان ۲۵ الی ۳۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت خودرو و تلفن همراه از شرق تهران معترف شدند و پس از شناسایی مال باخته مشخص شد متهمان در پوشش مسافر اقدام به زورگیری و سرقت کرده بودند.

سرهنگ آذین به شناسایی ۱۲ تن از مال باختگان اشاره کرد و اضافه کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.



منبع:مهر