کشف ۶۶۷ هزار لیتر سوخت و مشتقات نفتی قاچاق/ دستگیری ۱۸۰۵ متهم



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در اجرای برنامه عملیاتی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به منظور شناسایی و انهدام شبکه‌های قاچاق سازمان یافته و ناامن کردن مبادی ورودی و خروجی، محل‌های دپو و توزیع کالاهای قاچاق و تشدید برخورد با پدیده شوم قاچاق سیزدهمین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت «کالاهای گمرکی ممنوعه» با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت رده‌های انتظامی و مرزبانی طی هفته گذشته در کشور اجرا شد.

وی افزود: کارآگاهان این پلیس با اشرافیت کامل محل دپو و مسیرهای حمل کالاهای ممنوعه را شناسایی و در عملیات‌های منسجم و کاملاً از پیش برنامه ریزی شده انواع کالای قاچاق به همراه ۶۶۷ هزار لیتر سوخت و مشتقات نفتی قاچاق را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاها و سوخت مکشوفه را بیش از دو هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این راستا ۶۵۶ دستگاه خودرو حامل کالاهای ممنوعه و قاچاق را توقیف و روانه پارکینگ کردند.

مقیمی اضافه کرد: در این طرح یک هزار و ۸۰۵ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و کالاهای مکشوفه به تعزیرات حکومتی تحویل داده شد.



منبع:مهر