کلانتری ها ویترین انتظامی و در خط مقدم یگان های پلیس هستند



به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری عصر سه شنبه در سفر به استان هرمزگان در بدو ورود به صورت میدانی از کلانتری ۱۴ نخل ناخدا و کلانتری ۱۱ شهید مطهری شهرستان بندرعباس یازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ها بیان داشت: آموزش رکن اساسی در کلانتری بوده و تعامل با اقشار مختلف مردم در حوزه استحفاظی یک کلانتری و ارائه آموزش و افزایش آگاهی های آنان قطعاً در کاهش وقوع جرایم نقش تاثیرگذاری دارد.

این مقام ارشد انتظامی کشور با بیان اینکه کلانتری ها مأمن و ملجأ مردم است بر تکریم و رسیدگی به کار مردم در این اماکن تاکید کردو افزود: حضور پلیس و گشت ها در محله ها باید ملموس باشد تا مردم احساس آرامش و امنیت کنند و کارکنان و روسای کلانتری ها می بایست روی جلب مشارکت اقشار مختلف مردم در خصوص امنیت آفرینی و توسعه امنیت محله زندگی شان متمرکز شوند.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطر نشان کرد: اصلاح فرآیندها، کم کردن حجم ماموریت ها، مطالعه بر روی روش های نوین واستاندارد سازی رفتار سازمانی وحرفه ای سازی باید به صورت ویژه در دستور کار کلانتری ها وپاسگاه ها قرارگیرد.

سردار اشتری با بیان اینکه خروجی کار پلیس در تحول کلانتری ها و پاسگاه ها افزایش رضایت مندی شهروندان است، افزود: باید موضوع تحول کلانتری ها را به خوبی دنبال کنیم تا به خروجی موردنظر که جلب رضایت بیش از پیش شهروندان از عملکرد پلیس است دست یابیم.

وی اظهار داشت: مردم وقتی به مجموعه انتظامی مراجعه می کنند باید احساس کنند که گوش شنوا و زبان پاسخگو ودلی مهربان وهمراه در صدد رفع مشکل آنها است.

وی با تاکید بر اینکه ما خدمتگزار مردم هستیم و باید شان و کرامت مردم و کسانیکه به پلیس مراجعه می کنند حفظ شود، بیان کرد: باید قدر مسئولیتی که به ما سپرده شده است را با خدمتگزاری صحیح و سریع به مردم بدانیم و فراموش نکنیم که در پیشگاه خداوند متعال و مردم دیر یا زود باید پاسخگو باشیم.



منبع:مهر