انتظامی

کلاهبردای با ترفند فروش ماینر/ بازداشت سارق مطب‌های دندان پزشکی


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش ماینر

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در نخستین خبر این بسته خبری گفت: شهروندی به واحد محکومین متواری پلیس پیشگیری مراجعه و با ارائه برگ جلبی اظهار کرد، قصد خرید یک دستگاه ماینر را داشتم و با فردی که در فضای مجازی فروش دستگاه ماینر را تبلیغ می‌کرد آشنا شدم. شاکی ادامه داد، پس از ملاقات حضوری با متهم و نشان دادن تعدادی دستگاه ماینر قرار شده است که مبلغ ۲ میلیارد ریال به حساب متهم واریز و وی دستگاه ماینر را به نشانی اعلامی ارسال کند ولی با واریز وجه دیگر پاسخگوی تماس‌های تلفنی ام نبوده و متواری شده است.

وی افزود: تیمی از مأموران عملیات واحد محکومین متواری مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند و پس از چندین عملیات پلیسی، موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و در یک عملیات منسجم پلیسی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه تعدادی پرونده مشابه دیگری نیز به همین شیوه به این پلیس ارجاع شده است، در پایان خاطر نشان کرد: کشف سایر جرایم احتمالی متهم و جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

کلاهبرداری میلیاردی از خیرین

همچنین سرهنگ موقوفه‌ای در ادامه با اشاره به خبری مبنی بر «کلاهبرداری میلیاردی از خیرین» گفت: تعدادی از شهروندان به کلانتری ۱۶۳ ولنجک، تماس و با طرح شکایت مشابهی اظهار داشتند، خانمی به آنان مراجعه و با نشان دادن کارتی مدعی شده است که از کارشناسان مؤسسه خیریه است و تقاضای مبالغی وجه برای کمک به مستضعفان کرده است ولی رفتار وی به نظر مشکوک است.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های پلیسی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد، افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات مأموران به دست آوردند متهم پس از اینکه مطلع شده است توسط پلیس تحت پیگرد است از مخفیگاهش گریخته است. با رسیدگی قضائی مشخص شد که متهم ۱۵ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه تیم عملیات واحد محکومین متواری پلیس پیشگیری پس از چند عملیات پلیسی مخفیگاه متهم را در شرق تهران شناسایی کرده و تردد متهم تحت کنترل در آوردند، افزود: در یک عملیات پلیسی متهم در مخفیگاهش دستگیر و برای تحمل کیفر در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

قاچاق ۱۰ میلیارد ریال تجهیزات مراقبتی و زیبایی

سرهنگ علی ولی پور گودرزی بیان داشت: نهم دی ماه با دریافت خبری مبنی بر توزیع لوازم و تجهیزات مراقبتی و زیبایی توسط متصدیان یک شرکت در محدوده غرب تهران، شناسایی محل در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران قرار گرفت.

وی به شناسایی محل انبار اشاره کرد و افزود: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی با ارائه مجوز قضائی وارد مکان مورد نظر شده و ۱۰۰ دستگاه فیشیال و ۲۵ هزار و ۴۴۰ قلم تجهیزات و محصولات مراقبتی و زیبایی، فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران ادامه داد: کارشناسان ارزش تقریبی کالاهای کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند که در این رابطه یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کلاهبردای با ترفند فروش ماینر/ بازداشت سارق مطب‌های دندان پزشکی

بازداشت سارق مطب‌های دندانپزشکی

در آخرین خبر این بسته خبری، سرهنگ کارآگاه حیدر گودرزی بیان داشت: یازدهم آذر ماه امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت اموال دندانپزشکی در جنوب تهران تشکیل شد و در تحقیقات محلی تصویری از سارق به دست آمد و مشخص شد که متهم اموالی از قبیل: یک دستگاه رادیوگرافی دندان، لپ تاپ، یک دستگاه تلویزیون و تجهیزات دندانپزشکی به ارزش ۶ میلیارد ریال از داخل یک مطب سرقت کرده است.

وی عنوان کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مالخر اموال سرقتی شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی این مالخر در مخفیگاهش در محدوده خیابان “دامپزشکی” دستگیر و تعدادی از اموال سرقتی از این مکان کشف شد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: پس از شناسایی هویت و مخفیگاه سارق، متهم در مخفیگاهش دستگیر و با کشف تعدادی اموال مسروقه به این پایگاه انتقال یافت. متهم به ۴ فقره سرقت مشابه معترف و اظهار داشت تعدادی از این اموال سرقتی را در منزل خواهرش مخفی کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هر ۴ مال باخته شناسایی و کلیه اموال کشف شده به آنها تحویل شده است، افزود: کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا