کودکان در تصادفات بیش از بزرگسالان آسیب پذیرند



به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آماده باش نوروزی همیاران پلیس راهور ناجا و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش با حضور سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا در شهرک آزمایش تهران برگزار شد.

سردار هادیان فر در این برنامه با اشاره به فعالیت ۱۱ میلیون همیار پلیس در کشور گفت: خیلی دوست داشتیم از همه همیاران پلیس در این جلسه میزبانی کنیم. در سالن ۱۰ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی به همراه برگزاری مراسم در سایر شهرستان‌ها آغاز فعالیت همیاران پلیس در سراسر کشور را گرامی بداریم اما به جهت کرونا این اقدام عملی نبود.

رئیس پلیس راهور فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در تصادفات بحث انضباط و نظم در عبور و مرور است، گفت: ۸۵ میلیون نفر جمعیت در کشور داریم که همگی آنان کاربر ترافیک و به نوعی راننده یا سرنشین خودروها هستند اگر بتوانیم انضباط را به کمک همیاران پلیس در میان جامعه آموزش دهیم بخش اعظم تصادفات کاهش می‌یابد.

سردار هادیان فر با بین اینکه نقش همیاران پلیس نزدیک ۲۰ درصد است افزود: سالی که طرح همیاران پلیس را شروع کردیم آن نسل اکنون جوان شده اند و قوانین را در جامعه خود اجرا می‌کنند، همیاران پلیس هم امروز به والدین خود نکات رانندگی را گوشزد و حتی از آنان جریمه بگیرند تا به جای اینکه والدین جریمه به پلیس بدهند همین پول را به عنوان عیدی به شما همیاران پلیس بدهند.

رئیس پلیس راهور کشور با تاکید بر اینکه کودکان در تصادفات بیشتر از بزرگسالان آسیب پذیرند، خاطرنشان کرد: در سفرها حتی باشد کمربند بستن کودکان در صندلی عقب خودرو هم جدی گرفته شود. شما همیاران پلیس آینده سازان ایران هستید و با این اقدامی که وزارت آموزش و پرورش و وزیر آن در طرح همیاران پلیس داشتند به نوعی شما در جامعه مسئولیت پذیر می‌شوید.



منبع:مهر