گروگان ۶۷ ساله دارابی آزاد شد/۵ نفر دستگیر شدند



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سردار رهام بخش حبیبی بیان کرد: در پی وقوع یک فقره آدم ربایی در هفدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در شهرستان داراب و ربایش فردی ۶۷ ساله توسط چند نفر با دو دستگاه سواری پژو پارس و پراید، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در بررسی اظهارات خانواده فرد ربوده شده مشخص شد متهمان به خاطر اختلافات مالی اقدام به چنین کاری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی داراب با اقدامات فنی و تخصصی و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی تحقیقات گسترده‌ای را در این خصوص آغاز و مطلع شدند فرد گروگان گرفته شده توسط برادرش و چند نفر با پوشش بلوچ به شهرستان کهنوج از توابع استان کرمان منتقل و در اطراف کوه‌های آن منطقه نگهداری می‌شوند.

سردار حبیبی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی از لحظات اولیه وقوع گروگان‌گیری تا روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ موفق شده‌اند ۵ نفر در این خصوص دستگیر کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متهمان «دیگر افراد مشارکت کننده در این اتفاق» که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند فرد ۶۷ ساله را روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه در کوه‌های اطراف کهنوج رها کردند، افزود: فرد گروگان‌گرفته شده با وسایل نقلیه عمومی به شهرستان بندرعباس عزیمت کرده بود.

وی با اشاره به اینکه مأموران سریعاً پس از اخذ نیابت قضائی به بندرعباس اعزام و فرد گروگان گرفته شده را به صورت صحیح و سالم به داراب انتقال و تحویل خانواده وی دادند، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری دیگر افراد مشارکت کننده در این آدم ربایی با جدیت ادامه دارد.



منبع:مهر