یکهزار و ۲۷۸ سرباز وظیفه استان سمنان سال ۹۹ آموزش مهارتی دیدند



سید حسین شاهچراغ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان، کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار است.

وی ادامه داد: مهارت های ارائه شده به سربازان بیشتر با توجه به نیاز سنجی انجام می گیرد و دوره‌هایی در زمینه‌های مختلف مانند جوشکاری، تاسیسات و حوزه برق سال گذشته برای سربازان در استان سمنان برگزار شد.

شاهچراغ بیان کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان ارائه آموزش‌های مهارتی به عنوان راهکار اصولی برای رونق کسب و کار و اشتغالزایی در بین اقشار مختلف جامعه از جمله روستاییان را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان با حضور در روستاها به صورت رایگان آموزش‌ها را به روستاییان ارائه می‌دهند.

شاهچراغ خاطرنشان کرد: فنی و حرفه‌ای استان سمنان در زمینه کشاورزی مانند پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، کشت زعفران و کشت گلخانه‌ای و در زمینه خدمات مانند صنایع دستی به روستاییان آموزش می‌دهد.

وی یادآور شد: با اطلاع‌‎رسانی و آگاهی بخشی‌های انجام شده از مزایای مهارت آموزی، تمایل اهالی روستاهای استان سمنان به فراگیری آموزش‌های مهارتی افزایش یافته که افزایش رغبت در مهارت‌آموزی در اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت از روستاهای استان موثر بوده است.

وی اظهار داشت: اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان همچنین آموزش به معتادان بهبودیافته را نیز در دستور کار قرار داده و در سال گذشته ۲۸۲ نفر بهبودیافته در مراکز دولتی این اداره‌کل آموزش‌های مهارتی را به صورت رایگان فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان تاکید کرد: بیکاری منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و این اداره‌کل در تلاش است تا با ارائه آموزش‌های مهارتی در زمینه رفع معضل بیکاری نقش ایفا کند.

در استان سمنان ۲۸۶ مرکز فعال آموزش دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

منبع:ایرنا