۱.۱ تن مواد مخدر در دامغان کشف شد/ دستگیری ۳۱۹ قاچاقچی



به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سیدرضا علوی صبح شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی ستاد فرماندهی انتظامی دامغان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ با تلاش مأموران انتظامی و مبارزه با مواد مخدر، یک هزار و ۱۱۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شد، تاکید کرد: عزم جدی برای مقابله با این نوع جرایم در شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳۱۹ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضائی دامغان شدند، افزود: کشفیات مواد مخدر در شهرستان دامغان طی سال جاری نسبت به سال قبل ۲۶ درصد افزایش یافته است.

فرماندهی انتظامی دامغان با بیان اینکه در سال جاری که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم همچنین ۱۸۰ پاتوق در سطح شهرستان دامغان متلاشی شده است، گفت: در این شاخص نیز نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی عملکرد پلیس مقابله با مواد مخدر را در شهرستان شاهد بودهایم همچنین باید گفت بازه زمانی مذکور یک هزار و ۷۱۰ مورد طرح ارتقا امنیت اجتماعی در شهرستان اجرا شد.

علوی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ دو هزار و ۴۹۵ فقره انواع سرقت در شهرستان دامغان رخ داده است، گفت: یک هزار و ۲۴۶ مورد از این سرقت‌ها کشف و ۳۷۶ سارق دستگیر شدند همچنین ۳۴ مورد پرونده کالای قاچاق در شهرستان تشکیل شده که ارزش ریالی آنها ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه جرایم اقتصادی نیز در سال جاری ۸۰ میلیارد ریال کشفیات صورت گرفته است، افزود :۹۵ درصد از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا در این حوزه منجر به کشف شده و ۱۲ میلیارد ریال نیز به حساب مالباختگان عودت داده شده است در زمینه پلیس فتا همچنین ۳۰ نفر طی سال جاری در شهرستان دامغان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

فرمانده انتظامی دامغان با بیان اینکه در سال جاری ۵۴ فقره تصادفات برون شهری منجر به فوت با مرگ ۷۱ نفر و مصدومیت ۵۵۷ نفر در شهرستان به ثبت رسیده است، گفت: دو فقره تصادفات درون شهری منجر به فوت در این شهرستان به ثبت رسیده که در این حوادث نیز دو نفر جان خود را از دست دادند و ۲۲۳ نفر نیز مجروح شدند.

علوی با بیان اینکه ۴۵۵ مورد موتورسیکلت و ۷۹۳ دستگاه خودرو مزاحم طی سال جاری در دامغان توقیف شده است، گفت: در این بازه زمانی همچنین هفت هزار و ۲۷۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت تعویض پلاک و دو هزار و ۵۴۸ مورد گواهینامه صادر شده است.



منبع:مهر