۲۳۰۰ طرح برای مقابله با مواد مخدر استان سمنان اجرا شد



به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله حسنی در نشست خبری ظهر یکشنبه خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان با اشاره به عزم جدی ناجا در مقابله با جرایم حوزه مواد مخدر، تاکید کرد: در سال جاری و تاکنون دو هزار و ۳۲۰ طرح مقابله با مواد مخدر در استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این میزان طرح‌ها، نسبت به سال گذشته از رشد ۱۷ درصدی برخوردار بوده است، افزود: دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر از عمده محورهای این طرح‌ها بوده و خوشبختانه باید اعلام کنیم که در راستای جدیت در اجرای طرح‌ها، هم اکنون در استان معتاد متجاهر وجود نداشته و همه این افراد جمع‌آوری شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان سمنان درباره جرایم حوزه پلیس فنا نیز بیان کرد: سوءاستفاده مالی بیشترین میزان جرایم حوزه سایبری طی سال ۱۴۰۰ در استان بوده که سبب شده تا بیشترین پرونده نیز در پلیس فتا پیرامون این موضوع تشکیل شود.

حسنی با بیان اینکه ۸۹ درصد از پرونده‌های سو استفاده مالی توسط پلیس فتای استان سمنان به نتیجه رسیده است، ابراز کرد: بخش مهم مقابله با جرایم حوزه سایبری، به مردم و هوشیاری و آگاهی آنها در کنار آموزش نکات ایمنی در کار با اینترنت باز می‌گردد سهل‌انگاری و عدم رعایت نکات امنیتی بیشترین میزان دردسرها را برای مردم استان در سال جاری ایجاد کرده لذا از مردم درخواست می‌شود به این موارد بیشتر توجه داشته باشند.

وی همچنین از شناسایی ۵۵ باند سرقت خشن در استان طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: با کار تخصصی پلیس تمامی این باندها منهدم و افراد خاطی به مراجع قضائی ارجاع داده شده‌اند همچنین با تلاش شبانه روزی حافظان امنیت، ۷۷ درصد پرونده‌ها در زمینه جرایم خشن طی سال جاری در استان سمنان، به نتیجه رسیده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در سال جاری و با هدف کاهش ورودی پرونده به دستگاه‌های انتظامی و قضائی پنج هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای ناجا بهره مند شدند، گفت: این خدمات به صورت رایگان در مجموعه کلانتری‌های استان دایر و به مردم ارائه می‌شود.

حسنی با بیان اینکه ۵۶ درصد از میزان کل مشاوره‌های صورت گرفته از سوی ناجا در سال ۱۴۰۰ منجر به نتیجه، سازش و تفاهم شده است، افزود: این امر در کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی نقشی بسزا دارد و کار پلیس را نیز نسبت به رسیدگی شکایات کمتر می‌کند.



منبع:مهر