انتظامی

۲ حفار غیرمجاز در ایوانکی دستگیر شدند



به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی میراث فرهنگی سمنان با بیان اینکه دو حفار غیرمجاز در ایوانکی دستگیر شدند، تاکید کرد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع و با افراد متخلف برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت و گشت انتظامی پس از کسب خبر احتمال حفاری غیر مجاز در ایوانکی به منطقه اعزام شدند، گفت: یک فلزیاب از این گروه کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه در صورت دستگیری افرادی که نسبت به حفاری غیرقانونی مبادرت می‌ورزند حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیا مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت در انتظارشان است، تاکید کرد: میراث فرهنگی با این تخلفات بدون مماشات برخورد می‌کند.

کربلایی غلامی با بیان اینکه افراد دستگیر شده به دستگاه قضائی ارجاع داده می‌شوند، گفت: مجازات استفاده از دستگاه فلزیاب در حفاری غیرمجاز، علاوه بر ضبط و توقیف دستگاه، معادل یک الی سه سال حبس است.

وی افزود: دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره ۳۱۷۰۵ اعلام کنند تا بتوانیم بهتر، حافظ میراث گران بهای استان سمنان باشیم.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا