۳۰ درصد مرزهای کشور به صورت هوشمند رصد می شود



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سردار جلال ستاره ظهر چهارشنبه معارفه فرمانده مرزبانی گیلان با اشاره به اینکه ایران هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک با ۱۵ کشور دارد، اظهار رد: از این مقدار دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر آبی و مابقی خشکی است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین برای پایش مرزها، اظهار کرد: هم اکنون ۳۰ درصد مرزهای کشور به ویژه در شمال غرب و جنوب شرق به صورت هوشمند رصد می‌شود.

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا در ادامه اضافه کرد: هوشیاری مرزبانان از بروز هر گونه تهدیدات جلوگیری می‌کند.

وی همچنین با اشاره به بروز ناامنی در مرزهای شرقی به منظور قاچاق و ترانزیت مواد مخدر، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشگام در مبارزه با قاچاق و توزیع مواد مخدر است.

تعامل سازنده با مدیران اولویت مرزبانی گیلان

سردار ستاره با بیان اینکه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تعاملات سازنده‌ای با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان دارد، افزود: این تعاملات نقش مؤثری در مقابله با قاچاق در حوزه جنوب داشته است.

وی با اشاره به اینکه مرزهای جمهوری اسلامی ایران امن هستند، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه مرزبانی، تعامل با کشورهای همسایه است و انتظار می‌رود این روحیه تعامل و هم افزایی با پاسخ متقابل همسایگان به توسعه همکاری‌ها منجر شود.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه ملاک تعامل مرزبانان ایران و کشورهای حوزه خزر را قراردادهای ۱۹۲۱ و ۱۹۴۰ ایران با شوروی است، ادامه داد: تا دست یابی به توافق جدید، این قراردادها معیار بهره گیری از منابع دریا به ویژه برای صیادان است و مرزبانی گیلان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه مرزبانی گیلان باید تعامل سازنده با مدیران اجرایی برای توسعه اقتصادی و گردشگری و رونق تولید داشته باشند، افزود: امنیت زیربنای توسعه همه جانبه در کشور است و این سیاست در استان گیلان نیز با دقت هرچه بیشتر دنبال می‌شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه «سرهنگ اصغر بازگیر» به عنوان فرمانده جدید مرزبانی گیلان معرفی و از تلاش‌های سرهنگ «علی ندرخانی» سرپرست پیشین قدردانی شد.



منبع:مهر