مهارت آموری

۶۵ درصد از نیروهای وظیفه مسلح استان سمنان مهارت فرا گرفتند



به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین پیوندی روز سه‌شنبه در نشست مهارت‌آموزی و اشتغال نیروهای وظیفه مسلح ابراز داشت: ۲۷ دستگاه اجرایی در سال‌های گذشته برای اجرای طرح های اشتغالزایی با ناجا تفاهم نامه امضا کردند.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته ۶ هزار و ۷۰۴ نفر از سربازان وظیفه در استان سمنان ترخیص شدند افزود: براساس برنامه های تعریف شده، ۳۰ درصد از سربازان وظیفه که در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کردند، بعد از ترخیص باید به اشتغال دست یابند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی استان سمنان گفت: سربازان وظیفه با نام نویسی در سامانه ماهرسان، علاوه بر شرکت در دوره های مهارت آموزی، از تسهیلات در نظر گرفته شده در این طرح نیز برخوردار شوند.

 آموزش و مهارت افزایی سربازان وظیفه رویه جدید برای اشتغالزایی و رفع چالش بیکاری در استان سمنان است.

تمامی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق طرح مهارت آموزی و اشتغال سربازان وظیفه تلاش کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از سربازان نیروهای مسلح استان ترخیص می‌شوند که باید با برنامه‌ریزی اصولی برای آموزش و مهارت آموزی این افراد اقدام کنیم.

علیرضا شریفی‌نژاد ادامه داد: از تمام ظرفیت های آموزشی استان سمنان برای تحقق اجرای طرح مهارت آموزی و تحقق اشتغال سربازان وظیفه استفاده شود.

وی افزود: تحقق ۱۰۰ درصدی اجرای طرح مهارت آموزی و اشتغال سربازان وظیفه در استان سمنان پیگیری شود و باید براساس زمان بندی این طرح را به جلو برد.

شریفی‌نژاد گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید برنامه های علملیاتی در نشست‌ها ارائه دهند و از بیان کلی گویی در نشست های تخصصی و غیر تخصصی استان پرهیز شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: در شهرستان ها هم کمیته هم‌ ردیف این کارگروه برای تحقق طرح مهارت آموزی و اشتغال سربازان وظیفه برگزار شود.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا