آخرین اخباراستان ها > فارس

توجه به مسائل آموزشی و زیرساختی دانشگاه‌ها در اولویت مجلس خواهد بود



نشست دانشجویی کاندیداهای مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان امروز، ۱۹ اردیبهشت در دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز برگزار شد.

در این نشست که دو کاندیدا حوزه انتخابیه شیراز و زرقان در آن حضور داشتند، ابتدا ابراهیم عزیزی به بیان سوابق و عملکرد خود پرداخت و با ابراز خوشحالی از اینکه فرهنگ پرسش‌گری و پاسخگویی در فضای دانشگاه ایجاد شده است، گفت: دانشجو باید بتواند بدون لکنت و با جسارت مسائل و ابهامات خود را بیان کند و مسئول نیز وظیفه دارد که همواره پاسخگو باشد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس یازدهم در ادامه به بیان مهم‌ترین موضوعاتی پرداخت که طی ۴ سال اخیر توسط او و همکارانش در مجلس شورای اسلامی دنبالش شده است.

وی گفت: در وهله اول تلاش کردیم تا تغییر نگاه مردم نسبت به وظایف مجلس و همچنین تغییر نگاه دولت نسبت به استان فارس به‌وجود بیاوریم.

وی افزود:  در حوزه قانون گذاری تلاش کردیم قوانینی که متناسب با نیاز جامعه است را به تصویب برسانیم. قانون رتبه‌بندی ملعمان، قانون حقوق بازنشستگان، قانون شفافیت، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، قانون جهش مسکن، قانون جوانی جمعیت، قانون ساماندهی خودرو و قانون اصلاح سربازی از جمله این قوانین است.

عزیزی در خصوص قانون اصلاح خدمت سربازی توضیح داد: ما سال‌ها مشکلات سربازان را از زمان دفاع مقدس تاکنون دنبال کرده‌ایم و به همین جهت ۲۴ ماه خدمت را به ۱۴ ماه کاهش دادیم. همچنین سه سال است برای کلیه سربازان حقوق نسبتا خوبی در نظر گرفته‌ایم. مثلا سربازی که مدرک تحصیلی لیسانس یا بیشتر داشته باشد و متاهل باشد، چیزی نزدیک به ۱٠ تا ۱۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد که این رقم در سال آینده به ۱۸ میلیون تومان هم می‌رسد. علاوه بر این اعتبار خوبی برای مهارت‌آموزی در دوران خدمت پیش بینی کرده‌ایم تا هر سرباز بتواند بعد از آن وارد بازار کار شود.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه دانشجو و اساتید دانشگاه، گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات جامعه حل شود و ظرفیت جوان کشور پای کار سازندگی بیاید، باید دانشگاه فنی و حرفه‌ای از نظر زیرساختی وضعیتی به مراتب بهتر از آنچه امروز شاهد آن هستیم داشته باشد.

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان برنامه‌های خود پرداخت و گفت: خواهش من این است که همه جامعه این را درک کنند که مجلس یک نهاد قانون‌گذار است. ‌اقدامات زیرساختی هم جزو وظایف نمایندگی است اما چیزی که باید در مجلس دنبال کنیم، اصلاح روند قانون‌گذاری است. مجلس ریل‌گذار و بسترساز است. باید با قوانینی هوشمندانه مبتنی بر سند چشم‌انداز، دولت را در راستای افق تعیین شده قرار بدهیم.

عزیزی گفت: باورمان این است که کیفی‌سازی قوانین، نظارت بر اجرای قوانین و تنقیح قوانین، سه وظیفه مجلس است که اگر این سه اتفاق در مجلس دوازدهم به‌صورت توامان دنبال شود، به یک حرکت رو به رشد منجر خواهد شد.

این نماینده مجلس سپس از دانشگاهیان خواست که در مطالبه‌گری از نمایندگان مجلس کوشا باشند و افزود: بخشی از مشکلات کشورمان، قوانین ناکارآمد و مدیران ناکارآمد هستند و اگر بخواهیم قوانین را به نحوی که شایسته ملت است تدوین کنیم، دانشگاه‌ها باید با رویکردی علمی و هوشمندانه به ما کمک کند.

وی بر لزوم صنعتی شدن استان فارس تاکید کرد و گفت: تنها راه صنعتی شدن استان ما، انتقال آب از خلیج فارس است. ضمن اینکه سه واحد خودروسازی در استان فارس راه‌اندازی کرده‌ایم و خروجی‌های دانشگاه فنی‌ مهندسی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

عزیزی در پایان گفت: هر کمکی از من به‌عنوان یک عضو مجلس بر بیاید، برای دانشگاه و دانشجویان فنی مهندسی انجام خواهم داد.

علیرضا پاک فطرت دیگر نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و یکی دیگر از کاندیداهای حوزه شیراز و زرقان که به مرحله دوم راه یافته است، گفت: معتقدم اگر بخواهیم کشور را بسازیم، باید توجه ویژه‌ای به مسائل آموزشی دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش داشته باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: هر کشوری در بُعد آموزش سرمایه‌گذاری بیشتری انجام داده، در رشد و توسعه موفق‌تر بوده است. حتی اگر بخواهیم زندان‌ها را از جمعیت خالی کنیم، باید به بحث آموزش توجه کنیم.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری بودجه آموزشی برای اصلاح جامعه گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات، پروژه‌های بسیار خوبی تصویب شده است که یکی از آن‌ها طرح شرکت‌های دانش بنیان بود. چیزی که دانشگاه‌ها را می‌تواند به مراکز صنعتی وصل کند.

پاک‌فطرت ادامه داد: امروز ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور داریم که بعضی از آنها تولیداتشان به حجم انبوه رسیده و علاوه بر تامین نیازهای داخل، در زمینه صادرات هم گام‌های بزرگی برداشته‌اند و هر روز اخبار تولیدها و اختراعات جدید این شرکت‌ها را می‌شنویم.

///وی از تصویب قانونی خبر داد که بر اساس آن اساتید به‌جای ۴۴ ساعت تدریس، ۲۴ ساعت تدریس خواهند کرد و گفت: معتقدیم که اگر مشکلات اساتید حل شود، در دانشجویان هم رضایتمندی بیشتری ایجاد خواهد شد.

عضو مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که در مجلس دوازدهم هم مثل مجلس فعلی، کمیسیون آموزش  رتبه برتر را در بین ۱۳ کمیسیون مجلس به دست بیاورد.

پاک‌فطرت در پایان به لزوم اهمیت شرکت گسترده مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: درصد آرای نمایندگان تاثیر زیادی در قدرت آن نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. اینکه نمایندگان شیراز در مجلس تعداد آرای کمتری نسبت به نمایندگان سایر کلان‌شهرها داشته باشند، قطعا در قدرت چانه‌زنی آن‌ها برای شهر و استان موثر خواهد بود و امیدوارم در مرحله دوم، مردم از حق خود استفاده کرده، پای صندوق‌ها رای آمده و توانمندترین شخصی که سراغ دارند را انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان به‌جز ابراهیم عزیزی و علیرضا پاک‌فطرت، رحمت‌الله مرزوقی و سید اسماعیل حسینی نیز حضور دارند. این انتخابات روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

در این نشست توسط گردانندگان برنامه تاکید شد که از تمامی چهار کاندیدای حوزه شیراز و زرقان برای حضور در این جلسه پرسش و پاسخ در دو نوبت دعوت به عمل آمده است.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا