آخرین اخباربین الملل > اوراسیا

بایدن با نیش و کنایه به پوتین، به تمام ملت روسیه توهین می‌کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر مسکو در واشنگتن با اشاره به اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا علیه ولادیمیر پوتین، همتای روس وی و استفاده از الفاظ نامناسب، گفت که بایدن با چنین ادبیاتی به تمام مردم روسیه توهین می‌کند.

آنتونوف گفت: معتقدم که چنین رفتاری از جانب هر سیاستمدار مسئولیت‌پذیری غیرقابل قبول است. گستاخی کلامی و تقلا برای بالا بردن عزت نفس به قیمت تخریب چهره رئیس جمهور ما، بازتاب خشم واشنگتن است زیرا روسیه به اصطلاح آمریکایی‌ها، «نظم قانون‌محور جهان» را به چالش می‌کشد.

وی تاکید کرد: وقت آن رسیده است که تشکیلات داخلی (آمریکا) با این واقعیت کنار بیاید که ما همچنان بر پایه منافع ملی‌مان، سیاست مستقل و حاکمیتی خود را دنبال خواهیم کرد. بایدن با نیش و کنایه زدن به پوتین، به تمام ملت روسیه که پشت رئیس جمهورشان هستند، توهین می‌کند.

بایدن دیروز در جمع فارغ‌التحصیلان دانشکده افسری «وِست پوینت» گفت: هیچ سرباز آمریکایی در اوکراین نمی‌جنگد و من هم مصمم هستم که همین روند را حفظ کنم. اما قاطعانه در کنار اوکراین می‌مانیم و در رویارویی با این مردی که سال‌هاست او را به عنوان «ظالمی بی‌رحم» می‌شناسم، همچنان به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد. نمی‌توانیم و نباید اوکراین را رها کنیم.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا